Mikortól várhatjuk az elektromos autók valódi elterjedését a piacon?

2019. február 27. 13:25

Sokszor ijeszteget a média olyan hírekkel, hogy erősen fogytán vannak a kőolaj és földgáz tartalékok a világban, épp ezért ideje, hogy az alternatív közlekedési járműveket fejlesszék tovább.

Egyik ilyen alternatív megoldás az elektromos autó, aminek a fejlesztését többek között az Európai Unió is támogatja. Hogy állnak a fejlesztések, ennek jártunk utána.

A prognózis szerint 2030-ra a világ járműparkjában nagy átrendeződés várható. Ennek értelmében, az autók harmada marad benzin vagy dízel üzemű, újabb harmada hibrid kialakítású, és másik harmada elektromos autó. Bár tény, hogy az utóbbi egy évben rengeteg töltőállomást alakítottak ki az elektromos autóknak, a szakértők pontos tendenciát nem tudnak felállítani, hogy mennyire lesznek hatékonyak és népszerűek az elektromos autók.

Amit tényként lehet kezelni az az, hogy az elektromos autók jó alternatívát jelenthetnek a világ kőolajárának emelkedése esetén, így valószínűleg várható a további fejlesztésük az elkövetkezendő 10-20 évben.

Mitől függ az elektromos autók terjedésének üteme?

Az elektromos autók elterjedését nagyban befolyásolja, hogy milyen léptékben fejlesztik a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúrát, akár, ha Magyarországot nézzük, akár a világ többi országának fejlesztéseit. Másik tényező, amitől erősen függ az elektromos autók terjedése, hogy sikerül-e az akkumulátorok technológiai fejlesztését véghez vinni, viszonylag gyorsan.

Érdekes, hogy pont a nagyobb autógyártó cégek, mint amilyen a BMW, Daimler vagy a Peugeot-Citroen megvonták a jelentősebb anyagi támogatásokat az akkumulátorok fejlesztésétől. Most ott a kérdés, hogy azért, mert nem ebben a technológiában látják a jövő autóinak hajtástípusát, esetleg hátráltatni akarják a fejlesztéseket? Sok autógyártó cég biztos abban, hogy a jövő autói elektromos technológiai újításokkal fognak üzemelni, de abban már nem, hogy ezt az akkumulátor fogja biztosítani.

Ugyanis napjaink elektromos autóinak legnagyobb hátránya az, hogy az akkumulátor a legfontosabb és egyben a legnagyobb költségű alkatrésze, ami nagy költséget jelent a gyártók felé is. Továbbá még nem biztosított mindenhol az autók töltése az országokban, így Magyarországon sem. Fejlesztések történtek az utóbbi egy évben, sok elektromos töltőállomást alakítottak ki, de még mindig hiány van a töltőállomások földrajzi elhelyezkedésében.

Bárhogy is alakuljon a jövő autóipara, az elektromos autók hátrányát mindenképp ki kell küszöbölni. Mert abban egységes nézeteket vallanak a nagy autógyártó cégek, hogy az elektromos autóké a jövő, de az elmaradó fejlesztési költségvetések, és a hiányzó innovatív áttörés a benzinkúttechnika elektromos autókra szabásában még mindig várat magára. Amíg elérkezik a pont, hogy kifejlesztik a hatékonyan működő elektromos autókat, még nagyon sok évnek kell eltelnie, rengeteg fejlesztéssel és beruházással.

Forrás: Hírklikk