Egészségmegőrzés jógával

2016. február 5. 14:45

A jógának számos pozitív hatása van. Enyhíti a fájdalmakat, erősíti a szívet, javítja az általános közérzetet, megszünteti a stresszt, segítséget nyújt a krónikus hátfájásban, köszvényben szenvedők számára.

Az ősi indiai hagyomány a jóga sokféle mentális és fizikális gyakorlatokat foglal magában. A testtartás és a légzés különféle formáitól kezdve a mély relaxációig és meditálásig. A jógaterápia ezeket a gyakorlatokat az egészségi problémákkal küszködők egyéni igényeihez igazítja. A rendszeres jógázás nem csak különféle megbetegedések ellen hatékony, hanem javítja a vitalitást, növeli a koncentrációs képességet. Az orvosok és pszichológusok széles körben alkalmazzák a jógából származó relaxációs módszereket a szorongás és stressz kezelésére.

Kutatások szerint a jóga testtartási, légzési gyakorlatai az ízületi gyulladás, szívbetegségek,magas vérnyomás,migrén, elhízás, koleszterin csökkentés és számos más betegség kezelésére nyújt segítséget. Jótékony hatását csak akkor fejti ki, ha rendszeresen végezzük a gyakorlatokat.

A jóga testtartások a test minden részét erősítik, serkentik. Gyakran összpontosítanak a gerincoszlopra, annak előre, hátra és oldalra történő hajlításával és mindkét irányú forgatásával. Az ízületeket szintén minden irányban megmozgatják, ezzel biztosítják hajlékonyságuk megőrzését. A légzést is javítják méghozzá a mellkas izmaiban lévő feszültség oldásával. A jóga a lelki egészségünkre is kiváló hatással van.

A jóga mindenki számára ajánlott idős korban is érdemes elkezdeni, különösen a gerincjógát. A gerincjóga kíméletes gyógytorna, amelynek gyakorlatai a hátizmokat erősíti. Jó hatással van azokra, akik hátproblémával,ízületi fájdalmakkal küzdenek.

Relaxáció

Mély relaxációval a stressz és fáradtság pillanatok alatt megszűnik. A relaxálás számos olyan betegséget, pl. migrén, irritábilis bél szindróma ellen is hatékony, amelyeket gyakran a szorongás vált ki. A relaxálás biztosítja a test elernyedést, ezzel a lelki nyugalom elősegítését.
Tökéletes relaxálás. Feküdjön hanyatt, két láb feje ne érjen össze, karját enyhén terpessze szét, tenyérrel felfelé, hunyja be a szemét, lélegezzen mélyeket és érezze amint a feszültség oldódni kezd.
Szerző: Bánky Erika