Edd egészségesre magad

2018. július 1. 11:00

Zöldséges főételeket enni nemcsak egészségi okokból vagy környezettudatos érzelmekből lehet. Egyre több okunk van rá, hogy legalább hetente egyszer kibírjuk hús nélkül. Nyáron már heti egy húsmentes nappal is sokat segíthetünk közérzetünkön.

Burgonyafasírt sajttal és brokkolival

Hozzávalók: Fél kiló áttört főtt krumpli (vagy ugyanilyen mennyiségű krumplipehelyből készített püré), 20 dkg reszelt sajt (lehet többféle is), 2 egész tojás, só, csipetnyi reszelt szerecsendió, két nagyobb gerezd fokhagyma, 20 dkg brokkoli, zsemlemorzsa a panírozáshoz, olaj a kisütéshez.

Elkészítés:

A brokkolit megtisztítva, rózsáira szedve forrásban levő sós vízbe dobjuk. Ha friss brokkolit használunk, 6-7 percig, a fagyasztott brokkolit 3-4 percig főzzük. (Nem szabad túl puhára főnie.) Ezután a brokkolit hideg vízzel leöblítjük, lecsöpögtetjük és félretesszük.

Az áttört krumplit megsózzuk, belereszeljük a sajtot, a fokhagymát és egy csöppnyi szerecsendiót, és jól összekeverjük. Ajánlatos ilyenkor megkóstolni, és aszerint sózni. Úgy jó, ha éppen egy picit túl sósnak érezzük.

Ezután belekeverjük a tojásokat, végül pedig óvatosan, hogy ne törjük nagyon össze, beleforgatjuk a brokkolirózsákat.

A masszából kanállal púpos evőkanálnyi halmokat rakunk egy tányérba kiöntött zsemlemorzsára, meghempergetjük őket a zsemlemorzsában, és kézzel pingponglabdányi golyókat formálunk belőlük.

A golyókat forró olajban aranybarnára sütjük.

A kész fasírtokat salátával tálaljuk.

Tipp: Brokkoli helyett tehetsz bele más párolt zöldséget is. Pl. sárgarépát kockákra vágva, zöldborsót, karfiolt, gombát.

Forráswww.recept-oldal.hu