14 millió forint értékben adott el jegyet a BKK egy nem létező szolgáltatásra

HírKlikk 2020. szeptember 24. 06:00 2020. szept. 24. 06:00

A repülőtéri járat április 1-je óta nem üzemel, azonban úgy lehet eljutni a 100E járat jegyének fizetéséig, hogy nem figyelmeztet a rendszer.

A Közlekedő Tömeg Facebook-oldalán arról számol be, hogy eddig 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért.

„Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik" – fogalmaznak a posztban.

A Közlekedő Tömeg közérdekű adatigényléssel fordult a BKK-hoz, amelyből kiderült, hogy április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül és további 538 darabot a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezen jegyek ára 900 forint.

BKK később közölte: visszaváltható a repülőtéri vonaljegy

Visszaválthatóak a jelenleg nem közlekedő 100E repülőtéri járatra megváltott, fel nem használt buszjegyek - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.

A BKK azt írta, a koronavírus-járvány miatt áprilisában leállt a 100E reptéri busz közlekedése, azonban a járatra egy technikai probléma miatt továbbra is lehet jegyet vásárolni.

A hibára a Közlekedő Tömeg Egyesület hívta fel a figyelmet - tették hozzá, elnézést kérve az utasoktól.

Kiemelték, hogy a megvásárolt repülőtéri vonaljegy visszaváltható vagy akár a későbbiekben felhasználható.

A fel nem használt jegy teljes vételárát visszatérítik a BKK bármelyik ügyfélközpontjában, kezelési költség nélkül. A mobilapplikációban vásárolt, fel nem használt repülőtéri vonaljegyet is vissza lehet váltani, ilyenkor jóváírják az összeget az ügyfél egyenlegén, az később felhasználható egy másik jegy vásárlására - áll a közleményben.

Forrás: Facebook