206 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést

HírKlikk 2019. március 18. 18:08 2019. márc. 18. 18:08

Az Európai Parlament magyar tagjainak választása előtti kampányban 206 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben megszabott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) - közölte a számvevőszék hétfőn.

 Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu a "Választás" menüpont alatt tette közzé az EP-választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket.     

A számvevőszék emlékeztetett: a kampányidőszakban - a választási eljárásról szóló törvény szerint - politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az EP-választás kampányidőszakára vonatkozóan március 8-ig volt lehetőség.

A határidőig beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelően tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe. Az ÁSZ honlapján 121 nyomtatott és 85 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.

A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért - írták a közleményben.

Az ÁSZ felhívta a figyelmet arra is, a választást követő 15 napon belül - azaz június 10-ig - a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.     

Magyarországon május 26-án tartják az EP magyar tagjainak választását, a hivatalos kampány április 6-án kezdődik. 

Forrás: MTI/Hírklikk