A BKV mossa kezeit az azonos neműek szerelmét támogató Coca-Cola reklám miatt

HírKlikk 2019. augusztus 4. 14:50 2019. aug. 4. 14:50

Az online médiában bírált, metróban elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk a közvéleményt, hogy Társaságunk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik - áll a Coca-Cola hirdetésekkel kapcsolatban kiadott BKV közleményben.

Az azonos neműek közti szerelem elfogadását hirdető - "a szerelem az szerelem" feliratú, egy női, illetve egy férfi szerelmespárt ábrázoló - reklámok kerültek ki a budapesti metróban, ami felháborodást váltott ki az interneten.

Ennek kapcsán először a Pesti Srácok írt arról pénteken, hogy "már Budapestet ostromolja a homoszexuális lobbi", majd egy online petíció is megjelent, amely egyrészt a hirdető bojkottjára szólít fel, másrészt segítséget kér a plakátok eltávolításában, illetve "a gyermekeket, a családokat és az egész társadalmat megcélzó homoszexuális lobbi megfékezésében".

A Budapesti Közlekedési Vállalat erre válaszul közleményt adott ki, amelyben kivonja magát az állásfoglalás alól, ugyanis nem ők a felelősek a metrós reklámokért.

A közleményt változtatás nélkül olvashatják az alábbiakban:

"Az online médiában bírált, metróban elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk a közvéleményt, hogy Társaságunk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik. A felületek hasznosítása ugyanis nem tartozik közvetlenül a BKV Zrt. profiljába. Jelenleg két céggel állunk bérleti szerződéses jogviszonyban. A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, mely társaság hatályos bérleti szerződése alapján jogosult felületeink reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is. Ennek értelmében Társaságunk hirdetésre alkalmas felületein a különböző megrendelői igényeknek megfelelően a kampányokat a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban. A Társaságunk tulajdonában/kezelésében lévő reklámfelületek hasznosítására jelenleg van folyamatban egy közbeszerzési eljárás. Ennek során a BKV Zrt. és a BKK Zrt. közös ajánlatkérőként reklámozási tevékenységgel kapcsolatos komplex reklámértékesítési, szervezési szolgáltatást kíván beszerezni, aminek része a reklámhelyek kialakítása, reklámfelületek létrehozása, a kapcsolódó reklámértékesítési tevékenység végzése, monitoring rendszer kiépítése. Cél, hogy az újonnan kialakuló szerződéses állomány egyszerűbb, egyben a jelenleginél pontosabban szabályozott legyen. Az új reklámtender lezárása heteken belül várható."