A Fidesznek ötszörös előnye van a Facebookon
Közzétette a Médianéző Központ a Facebook-elemzését, melyben azt vizsgálta, hogy az egyes politikai csoportosulások mennyire tudják elérni az embereket a közösségi médiában. A március 15-i ünneppel kapcsolatban kiderült, hogy a Fidesznek ötszörös fölénye van, vagyis sokkal hatékonyabban jutottak el a kormánypárt üzenetei az olvasókhoz, mint a többi ellenzéki párté.
A Fidesz az online-térben is jól mozgósít. Az elemző központ szerint már a tavalyi, országgyűlési választásokon is megfigyelhető volt, hogy a nagyobbik kormánypárt tudja a leghatékonyabban eljuttatni üzeneteit a közösségi médiában, tehát a Fidesz tudatosságban messze az ellenzéki pártok előtt jár.
A Médianéző Központ ismertetése szerint a Fidesz fölénye ötszörös az ellenzéki pártokkal (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) szemben, ami azt jelenti, hogy a Facebook-oldalakat vizsgálva 134 100 interakciót (kedvelés, megosztás, komment) lehetett megfigyelni március 15-én, ebből a kormánypárt 113 ezret tudhat magáénak.
Tehát az összes interakció 84 százaléka a Fideszhez köthető, vagyis a kormánypárti üzenetek ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az összellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei összeadva.
A választási eredményeket követi a kormánypárti fölény a közösségimédia-térben
Az elemzés szerint összességében elmondható, hogy az elmúlt egy év során továbbra sem látható változás a Fidesz és az ellenzéki pártok közösségimédia-használatában, a választási eredményekhez hasonlóan ezen a területen is elsöprő kormánypárti fölény tapasztalható.
A közelgő európai parlamenti választásokra nézve ez ismét a kormánypárt tudatosabb és nagyobb mozgósítási képességére enged következtetni.