A HírTv-t is kevesen nézik, de a Pesti TV-t még kevesebben
A HírTV-t sem igazán sokan választották idén, de a csatornát a UPC Directnél hamarosan felváltó Pesti TV a Hír Televíziónál is jóval kevesebbeket érdekel – írja a Media1 a Nielsen Közönségmérés által mért 2020-as nézettségi adatok alapján. Az adatoknak az ad különös jelentőséget, hogy az UPC Direct műholdas tévészolgáltatás üzemeltetője a napokban tudatta: kikerül a HírTV a UPC Direct jelentősen megújuló műholdas programkínálatából.
A felmondást maga a HírTV Zrt. kezdeményezte, mondván, egyre kevésbé népszerű. A Media1 e hivatkozás miatt nézett utána, mekkora közönségtábort tud elérni a kormánypárti kötődésű, Mészáros Lőrinccel szorosan összefüggésbe hozható Pesti TV és mekkora a szintén kormánypárti kötődésű, kesmás HírTV nézettsége.
A 2019 óta a Vivendi-csoport érdekeltségében lévő, luxemburgi központtal működő műholdas cég egy másik kormánypárti csatornával, a Huth Gergely, a PestiSrácok nevű kormányközeli internetes oldal főszerkesztőjének nevével, valamint az Index.hu-t tulajdonló Indamedia 50 százalékát is megszerző Vaszily Miklós kormánypárti médiavállalkozó és Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó nevével is fémjelezhető Pesti TV-vel pótolja a kormányközeli KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) tévécsatornáját – írja a Media1.
A Media1 által megszerzett nézettségi adatok szerint a HírTV 2020. január 1. és 2020. december 29. között, a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban átlagosan 0,39 százalékos közönségaránnyal (SHR%) rendelkezett egész napos adatokat nézve, átlagos elérése (reach) a vizsgált korcsoportban mindössze 139.302 fő volt.
A Pesti TV szeptemberben a kereskedelmileg kiemelten fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban 0,04 százalékos közönségaránnyal rendelkezett egész napos adatokat tekintve, átlagos reachük még a 20 ezret sem érte el ekkor: egészen pontosan 18.936 fő nézett bele a műsorba.
Huth Gergely, a Pesti TV programigazgató-főszerkesztője máris reagált a cikkre: a Media1-nek azt írta, hogy „elhamarkodott egy alig három hónapja elindult csatorna nézettségi adataiból messzemenő következtetéseket levonni”.
A további részleteket itt találhatják.