A NER-cégekhez került az állami reklámpénzek 84 százaléka

HírKlikk 2020. július 4. 16:16 2020. júl. 4. 16:16

Az állami költések jelentős része kormány-közeli tulajdonban lévő vállalatokhoz jutott. 2019 első öt hónapjában még csak a kiadások 66, idén már 84 százaléka került ilyen médiafelületekhez – írja a G7.hu.

Az állam jelentős szereplő a magyar reklámpiacon. 2019 első öt hónapjában a hirdetési költések – amiket a hazai cégeknél költöttek el – 26 százalékát a kormány és az állami cégek vagy szervezetek adták, idén már 32 százalékot tettek ki.

A növekedés annak köszönhető, hogy egyre inkább az állam lép a magánvállalatok helyére – a vírus okozta reklámpiaci visszaesés miatt.

A kormány-közeli tulajdonban lévő vállalatok ezeknek az állami költéseknek idén a 84 százalékát kapták meg.

Az online lap szerint, ebben nagy szerepük van olyan kampányoknak, mint amilyet a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara indított idén. Listaáron egymilliárd forintot költöttek a TV2-csoportnál olyan reklámokra, amelyek más médiafelületeken nem jelentek meg.

Forrás: G7