Betiltották egy elektromos kerékpár reklámját, mert túl negatív képet festett az autózásról
A VanMoof holland elektromos kerékpárok legújabb reklámkampányát betiltotta a francia reklámtestület, mondván, túlzottan negatív képet mutat az autózásról és annak környezeti hatásairól – írja a HVG.
A reklámban látni forgalmi dugót és egy felborult autót, majd egy erőműből gomolygó füstfelhőt egy sportautó felületén tükröződni. Ezt követően, a sportautó elolvad és átalakul a reklámozott elektromos biciklivé.
A cég úgy nyilatkozott, hogy nem egy sima hirdetést kívántak létrehozni, hanem cselekvésre akarták felszólítani az embereket. Hozzátették azonban, hogy a fennálló állapoton változtatni mindig konfrontációt okoz – de nekik a kezdetektől ez a céljuk.
A hírportál azt írja, hogy Franciaország célja az elektromobilitásra való átállás és kormányzati döntés, hogy Európa legnagyobb elektromos autógyártó országa legyen. Sőt, Anne Hidalgo is azzal az ígéretével nyerte meg újra a főpolgármester-választást, hogy kitiltja az autókat a párizsi belvárosból. Ez a döntés viszont pont ellentétes az eddigi „zöldülő politikával”, tehát most nem lehet eldönteni, mit is akarnak.