BKV: minden végállomáson klimatizált pihenő és szódagép várja a sofőröket
A rossz klímák miatti elviselhetetlen hőséget azzal magyarázza a BKV, hogy „az elöregedett és meglehetősen heterogén járműállomány okán a működőképesség folyamatos fenntartása esetenként akadályokba ütközik. A hektikus rendelkezésre állásban az is szerepet játszik, hogy egyes rendszerelemek megerősítése és javítása a jármű más pontjain okoz megemelkedett igénybevételt, vagy meghibásodást”.
Közleményben reagált a BKV a 24.hu hétfői videójára, amely arról szólt, hogy sok buszon nem működik a klímaberendezés, így nem ritka, hogy egyes járműveken 40 Celsius-fok fölé is felkúszhat a hőmérséklet.
"Kiemelt célunk utasaink komfortérzetének növelése" – kezdi a BKV, majd azzal folytatódik az írás, hogy „a BKV Zrt. mindent elkövet annak érdekében, hogy az utasoknak nyújtott szolgáltatása a lehető legjobb színvonalú legyen, beleértve a járművek utaskényelmi szolgáltatásait”.
„A légkondicionáló berendezések meghibásodása sajnos nem típusfüggő, a kiváltó ok minden esetben a járművek diagnosztizálását teszi szükségessé. Ugyanakkor jelentős erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy a közel 14 év átlagéletkorú autóbuszflotta üzembiztosan teljesíteni tudja a menetrendi elvárásokat”.
Ez a BKV szerint sem jó így, ezért is vásároltak nemrég új buszokat. Mint írják, "az új, kifejezetten budapesti igényekre specifikált járművek klímaberendezései és egyéb műszaki megoldásai is hosszútávon garantálják majd a magasszintű szolgáltatást és utasaink elégedettségét, ahogyan ezt az elmúlt években újonnan beszerzett autóbuszaink már bizonyították".
A közlemény kitér arra is, hogy minden végállomáson klimatizált pihenő és szódagép várja a sofőröket, ezért „hőségriadó alatt is a legnagyobb biztonságban szállítják utasaikat’.