Csak a focit nézték korábban annyian, mint most a tévé-vitát

Sebes György 2021. október 14. 17:31 2021. okt. 14. 17:31

Szakmailag és nézettségben is sikeres volt az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek harmadik, immár utolsó televíziós vitája. Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója külön is kiemelte, hogy akár a választás előtt is helyt adnának egy hasonló vitának a miniszterelnök-jelöltek között.

Dobrev Klára és Márki-Zay Péter szerda esti vitája a fő kereskedelmi célcsoportban 17,2 százalékos közönségaránnyal futott. Ez azt jelenti, hogy a másfél órás műsort a teljes lakosság majdnem egytizede, vagyis 816 ezer embert nézte. Az RTL Klub közleménye emlékeztet rá, hogy hétköznap este legutóbb a nyári futball Európa-bajnokság alatt néztek ennyien egy televízió-műsort. Tehát július közepe óta ez lett a legnézettebb műsorszám a hétköznap estéken.

Ezúttal második alkalommal rendezte meg az RTL Klub az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek vitáját. A vitaműsor saját idősávja legnézettebb műsorának bizonyult. Vagyis, ha a megszokott Fókusz ment volna, az nem vonzott volna ennyi nézőt – emelte ki kérdésünkre Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója. Két hete - szeptember 24-én, amikor még mind az öt jelölt részt vett a műsorban – 16,4 százalékos közönségarányt mértek, azaz a mostani program 25 százalékos nézőszám-növekedést jelentett a fő célcsoportban – a 18-49 évesek körében –, míg a teljes lakosságban 22 százalékkal többen nézték ezt, mint a két héttel ezelőtti vitát. Az online nézettség is kiemelkedőnek bizonyult. Csütörtök reggelig az RTL Most-on majdnem 10 ezren kattintottak rá a felvételre.

A műsor – és így a nézettség – szempontjából is jó volt, hogy már a rögtön az elején napirendre kerültek a konfliktusok, így a nézők bizonyos fokig feszült, de mindenképpen nagyon érdekes beszélgetésnek lehettek tanúi. Kotroczó Róbert még azt is elárulta, hogy a műsorvezető – Rábai Balázs – sok kérdéssel készült a vita indítására, de közülük jó néhányat fel sem kellett tenni, miután Dobrev Klára és Márki-Zay Péter rögtön a kezdet kezdetén heves szócsatába bonyolódott. Ugyancsak a műhelytitkok közé tartozik, hogy éppen a pergő szóváltás következtében maradt a végén elég adásidő, hogy még másfél-másfél percben „kortes beszédet” tarthassanak.

Kereskedelmi és szakmai szempontból is érdemes volt tehát adásidőt biztosítani az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek televíziós vitáinak – összegezte a tapasztalatokat a hírigazgató, aki kifejtette, az RTL Magyarország célja, hogy választási időszakban is a lehető legteljesebben tájékoztassa nézőit. Emellett úgy gondolja, hogy éppen az RTL Magyarország függetlensége és szakmaisága a biztosíték a náluk megrendezett viták pártatlan, kiegyensúlyozott lebonyolítására, amely minden érintett közös érdeke. 

Éppen ezért szívesen megrendeznének a választás előtt is egy hasonló műsort az összes miniszterelnök-jelölt részvételével – mondta Kotroczó Róbert

Tegyük hozzá: erre most csekély esély látszik, miután Orbán Viktor a jelek szerint egyelőre nem hajlandó a vélemények ütköztetésére.