Egyelőre nem lesz ECHO TV2 a TV2-ből

Nagy András 2019. február 15. 10:33 2019. feb. 15. 10:33

Várhatóan nem lesz ECHO TV2 a TV2-ből, legalábbis máról holnapra biztosan nem. Urbán Ágnes médiaközgazdász szerint egyszerűen azért, mert a kormányzatban sem látják értelmét, hogy az RTL Klubot még kedvezőbb piaci pozícióba hozzák.

Kissé váratlanul jött szerdán a hír, hogy Mészáros Lőrinc már a TV2 csatornahálózatára is kivetette a hálóját. Ez annak ellenére keltett feltűnést, hogy a médiapiacon régóta nem volt titok: a felcsúti milliárdos által birtokolt Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) előbb-utóbb beszippantja a január végén elhunyt Andy Vajna televíziós cégcsoportját is.

A magyar televíziós piacra rálátó médiaközeli szereplők és szakmabeliek azonban a producerpápa viszonylag váratlan halála után sem vártak földcsuszamlás szerű változásokat a TV2-nél, azaz inkább az utóbbra, mint az előbbre tippeltek. Ehhez képest most kiderült, hogy mindössze négy nappal Andy Vajna halála után a Mészáros-kör lényegében átvette a csatorna fölötti irányítást.

Az általunk a Vajna halála utáni napokban megkérdezett médiagazdasági szakember sem várt gyors fordulatot, ilyen szempontból Urbán Ágnest is meglepte tehát a tegnapi hír. Ennek ellenére a korábbi véleményét tartva most is úgy nyilatkozott, hogy „nem eszik olyan forrón a kását”, vagyis az a kormányzati érdekcsoportoknak sem érdeke, hogy holnaptól mondjuk egy Mészáros Lőrinc-féle Echo TV2 legyen a TV2 helyén.

Erre utal szerinte például az is, hogy a korábbi, Andy Vajnához kötődő vezetői gárda egyelőre a helyén maradt, értelemszerűen azért, hogy a TV2 elmúlt években kialakított kereskedelmi-szórakoztató funkciója fennmaradjon. Éppen ezért Urbán Ágnes nem is számít arra, hogy a tavaszi, vagy akár már tervezés alatt álló őszi műsorstruktúrában bármilyen változás álljon be, „hacsak nem nagyon idióták”.

Az, hogy üzletileg a TV2 sorsa ilyen hamar eldőlt, egy dolog. Azonban egy éles, a napi működésre, így a tévéképernyőkre is kivetülő váltás kizárólag az RTL Klub amúgy is vezető pozícióját betonozná be még masszívabban a kereskedelmi televíziók piacán, ami alighanem józan belátásra inti a kormányzati médiamogulokat is – mondja.