Kiderült, miért reklámozza az MTVA a 2rule-t
A 24.hu közölte az MTVA és a 2rule szerződését. Ebből kiderült: nem kell pénzt fizetnie azért a Mészáros Lőrinc sportmárkájaként ismert 2rule-t forgalmazó cégnek, hogy megjelenjenek hirdetései az állami médiában, miután a felek bartermegállapodást kötöttek.
A 2rule garantálja, hogy bérbe ad termékeket az MTVA-nak, amelyeket a tévé munkatársai az adásokban viselhetnek.
15-20 százalék kedvezmény az MTVA dolgozóinak futball- és kosárlabdamez, futóruházat vásárlásra, valamint 2rule termékek garantálása nyereményjátékokhoz – a többi közt ilyen kitételek szerepelnek az MTVA és a 2rule sportmárkát forgalmazó Magyar Sportmárka Zrt. közötti szerződésben, amelyet – közérdekű adatigénylése nyomán – a 24.hu megkapott.
A lap azután fordult az állami médiához, hogy az M4 Sport közvetítette Mészáros Lőrinc sportmárkájának felcsúti mezbemutatóját, továbbá Molnár Mátyás műsorvezető adásban viselte a 2rule kitűzőjét.
Az évi 80 milliárd forint közpénzből működő szervezettől elkérték a felek közötti szerződést, továbbá azt is, juttassák el az MTVA listaárait, amelyekből kiolvashatók, mennyit kell fizetnie egy magyar vállalkozásnak azért, hogy hasonló reklámot kapjon az állami médiában, mint a 2rule.
Ez utóbbi kérdésre nem kaptak választ, mert a tájékoztatás szerint ilyen listaárak nincsenek, ám a vonatkozó megállapodást elküldte az MTVA, és ebből kiderül, hogy a Mészáros-márkát bartermegállapodás keretében hirdetik az állami médiában.
A cégek úgy egyeztek meg, hogy az MTVA a műsorok elején vagy végén 5 másodperces támogatói spotokat, klasszikus reklámokat, termékelhelyezést, online PR-cikkeket garantál.
A Magyar Sportmárka Zrt. cserébe bérbe ad 2rule-termékeket az MTVA-nak, megjeleníti az M4 logóját 2rule-termékein, nyereményjátékokhoz ad termékeket, továbbá 15-20 százalékos kedvezményt garantál a 2rule-termékekre (futball-, kosárlabdamezekre, futóruházatra, prémiumkategóriás sportruházatra, utcai és sportcipőkre) az MTVA dolgozói számára.