Közel négyezer embert károsítottak meg a BKK automatái
A BKK 366 darab jegykiadó automatát üzemeltet, ezek 2019. január 1. és szeptember 30. között mintegy 14,4 millió tranzakciót bonyolítottak le – közölte az Alfahírrel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A portál kérdésére elmondták, hogy a hibák, valamint bejelentések aránya minimális, igaz, ez csak elsőre tűnik annak. Október elejéig az ügyfelek 0,026 százaléka nem kapott visszajáró pénzt, 0,017 százaléka nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből.
Ha így nézzük, az arányok valóban kedvezőnek tűnnek - jegyzi meg a portál -, azonban a 14,4 milliós tranzakciószám esetében mindez azt jelenti, hogy
3744 fő nem kapott visszajáró pénzt, 2448 fő nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből.
A jegy- és bérletárak ismeretében több tízmillió forint sorsa függött attól, a vásárlók ott hagyták-e az elrontott automatákat vagy rögtön intézkedést kértek az ügyfélszolgálattól. Ráadásul ezek csak a hivatalosan ismert adatok, a valóságban ennél jelentősen több kár történhetett, hiszen aki nem jelzi a "hibás" működést, annak esete dokumentálatlanul marad.
A BKK tájékoztatása szerint már ezek a gépek bonyolítják a teljes forgalom több mint 60 százalékát.