Küszködnek a boltok az életben maradásért

HírKlikk 2021. január 16. 19:10 2021. jan. 16. 19:10

Még a karácsonyi időszakban is 50 százalékos akciókat kellett hirdetni, hogy valaki vásároljon náluk.

Magyarország egyik legnagyobb bevásárlóközpontja a budapesti Westend, amelyet több mint 20 éve adtak át. Az átadás óta működik egy kis ruhabolt, amely az áruház többi üzletéhez hasonlóan, nagyon rossz helyzetbe került a koronavírus-járvány miatt.

A G7 számol be arról, hogy míg korábban a karácsonyi szezon rendszerint kimagasló forgalmat hozott, idén lényegében csak beszerzési áron tudták eladni a ruhákat.

„Olyan még nem volt, hogy karácsonykor 50 százalékos akcióval kell árulni. Kínlódunk, de így még valahogy fenn tudunk maradni” – mondta el az üzlet egyik munkatársa.

Az eladó úgy látja, hogy a nagyobb ruhaboltok is hasonló helyzetben vannak és több nagyobb cipőbolt eladójával beszélt, akiknél az „akciós áruknak is csak a felét kell kifizetni, csak úgy viszik el”.

A legrosszabb helyzetben a kisebb alapterületű, jellemzően magyar kisvállalkozók által üzemeltetett boltok vannak. Több ilyen üzlet már be is zárt, emiatt a Westend üresedése 2020 végén két százalék körüli.

A KSH adatai alapján a ősszel egy-két százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi fogyasztás volumene az előző évhez képest, ugyanakkor szektoronként jelentős eltérések vannak. Míg élelmiszerből két-három százalékkal többet vásároltunk mint 2019-ben (úgy, hogy a vendéglátóhelyek forgalma jelentősen csökkent), a bútorok/műszaki cikkek, a könyvek/papíráru vagy a ruhaboltok forgalma 20-30 százalékkal esett vissza.

A portál által megkeresett kiskereskedő azonban még ennél is nagyobb visszaesésről számolt be. A bevásárlóközpontban üzemelő ruhabolt 50 százalékot zuhant az előző évhez képest.

Forrás: G7