Lobbistával akar jó hírt kelteni magáról az Orbán-kormány

HírKlikk 2020. október 22. 05:30 2020. okt. 22. 05:30

Tízmillió forintnak megfelelő dollárért szerződött egy kommunikációs céggel az amerikai magyar nagykövetség, egyebek között azért, hogy megjelenést biztosítson vezető magyar politikusoknak amerikai médiumokban – írja a Szabad Európa.

A washingtoni magyar nagykövetség 35 ezer dolláros szerződést kötött egy David Reaboi nevű személlyel, a Strategic Improvisation nevű kommunikációs cég igazgatójával, hogy az „pozitív médiamegjelenést [media coverage] generáljon Magyarország számára, és szembeszálljon a negatív médiamegjelenésekkel.”

Emellett hálózatokat is kell építenie, hogy ezen kapcsolatok segítségével később magas rangú magyar politikusokkal készülhessen interjú (legalább havonta öt interjú vagy publicisztika formájában).

A regisztrációs dokumentum szerint, a megbízás a 2020. szeptember 25. és december 20. közötti időszakra szól. A portál megjegyzi, David Reaboi egy ösztöndíj kapcsán azt írja magáról, a szeptember 11-i támadások inspirálták arra, hogy politikával kezdjen foglalkozni. A kommunikációs cégéről, amivel a magyar nagykövetség is szerződött, azt írja, hogy főleg „Amerika-barát, konzervatív vagy nacionalista nézőponttal szimpatizáló, és erősen iszlamizmus-ellenes” ügyfelekkel szerződik. Az Átlátszó korábbi becslései szerint, a magyar állam eddig 970 millió forintot költött el lobbistákra.