Napelemes autóbusztárolót avatott Kelenföldön Karácsony Gergely

HírKlikk 2020. október 9. 13:20 2020. okt. 9. 13:20

A Kelenföldi Divízió területén ma átadott két autóbusztároló, és a tetőszerkezetükre telepített napelem-rendszer nem csak egy újabb lépés a BKV klíma- és energiastratégiájának megvalósításában, hanem eszköze is egy zöld, élhetőbb Budapest elérésének.

A mai napon átadták a BKV legújabb energiatudatos beruházását, a Kelenföldi Divízió területén telepített napelemes rendszert. A megújuló energiaforrások előtérbe helyezése, ezzel párhuzamosan pedig a tisztább és élhetőbb környezet biztosítása a közlekedési vállalat azon törekvése, ami segítheti a fővárost a környezet- és klímavédelmi célok megvalósításában.

A BKV Zrt. vezérigazgatója átadó beszédében kiemelte, a társaság legrégebben működő autóbusz telephelyén valósul meg a fejlesztés, bizonyítva, hogy a nagy múltú vállalat is képes válaszolni a jövő kihívásaira. Bolla Tibor bemutatta a járvány elleni védekezés fontosságára az utazóközönség figyelmét felhívó „maszkos buszokat” is, amelyek hamarosan forgalomba állnak a budapesti utakon. 

Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes elmondta,  „Köszönet a BKV Zrt. munkatársainak, ez a fejlesztés is bizonyítja, hogy a saját környezetünkben, életünkben is tudunk tenni a klímavédelemért."

Karácsony Gergely főpolgármester felhívta a figyelmet arra, hogy: „A járvány miatt megtorpanó gazdaság lehetőséget ad arra, hogy újragondoljuk: amikor újraindul a fejlődés, az hogyan történjen. A zöldgazdaságra épülő beruházások nem csak klímavédelmi szempontból fontosak, hanem a költséghatékonyság szempontjából is. A BKV fenntartható működésében fontos szerepük lehet a hasonló beruházásoknak.”

A telephelyen megépült két busztároló tetőszerkezetére összesen 200 kW teljesítményű napelemes rendszert telepítettek, ezt a teljesítményt pedig 648 darab 310 W-os napelempanel biztosítja. A rendszer által várható éves megtermelt villamosenergia összesen 220 000 kWh, amely a telephely villamosenergia-igényének közel kilenc százalékát, azon belül az elektromos buszok villamosenergia-szükségletének 40 százalékát képes biztosítani.