Nyolcvan százalékos kihasználtsággal üzemelnek a budapesti strandok

Csanádi Dávid 2020. július 7. 18:44 2020. júl. 7. 18:44

A járványügyi veszélyhelyzet megszűnése és a hirtelen jött nyári hőség miatt, joggal lehetett számítani arra, hogy a fővárosi strandok forgalma jelentősen megnövekszik. A hírek szerint, elárasztották a strandokat a vízben felfrissülni vágyók, ami – tekintettel a fennálló egészségügyi szabályokra – az intézményeket komoly kihívás elé állíthatja. A strandhelyzet vizsgálatában Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői Zrt. értékesítési- és marketing igazgatója és Kiss Szabolcs, az Aquaworld marketingvezetője sietett segítségünkre.

Valóban nőtt a strandolási kedv

– Az elmúlt hétvége kedvező időjárása szerencsére meghozta a látogatók kedvét a strandolásra. A nyolc, nyitva tartó fürdőegységünket  (Széchenyi fürdő, Szt. Lukács fürdő, Rudas fürdő, Palatinus fürdő, Paskál fürdő, Pesterzsébeti fürdő, Csillaghegyi fürdő, Római strand, Pünkösdfürdői strand) július 4-én és 5-én több mint 23 ezer vendég látogatta meg. Kiemelkedő volt a forgalmunk a Palatinus fürdőben, ahol vasárnap közel 5 ezer látogatót köszönthettünk – válaszolta kérdésünkre Czinege Szilvia.

Kiss Szabolcs is növekvő érdeklődésről számolt be: a víusveszély csökkenésével, az Aquaworld élményfürdő szakaszosan nyitotta meg a kapuit. Pünkösdkor a strandot és a külső medencéket lehetett látogatni, de ekkor az időjárás miatt, még csak 50-80 embert láttak vendégül. Június 6-tól megnyitották a belső medencéket és a csúszdákat. Ekkor már napi 350-500-ra emelkedett a látogatók száma. A június 13-i teljes nyitást követően, tovább nőtt a vendégek száma. Jelenleg hétvégenként már  2200-2400, hétköznaponként 1200 körül van az átlagos látogatottság, ami a tavalyi évhez képest már közel 80 százalékos kihasználtságot jelent.

Még mindig a biztonság az első

Ezt a 80 százalékos határt nem lépik át a budapesti gyógyfürdőkben sem, sőt, a vállalatvezetés hivatalosan is úgy döntött, hogy fürdőikben legfeljebb a teljes kihasználtság négyötödét engedik elérni, hogy ezzel is csökkentsék a zsúfoltságot és így természetesen a fertőzésveszélyt. Továbbra is ajánlott a nem egy háztartásban élő vendégek között a legalább 1,5 méteres  távolság megtartása, és arra ösztönzik vendégeiket, hogy belépőjegyüket online vásárolják meg. A fürdőkben pedig csak bankkártyával, illetve feltöltőkártyával lehet fizetni, tilos a fürdőket betegen látogatni, a papucs viselése kötelező és ajánlott a 1,5 méteres távolság betartása, illetve a gyakori kézmosás, a medencék használata előtti és utáni meleg vizes, szappanos zuhanyozás.

Az Aquaworld-nél szintén mindent megtesznek, hogy ne adjanak esélyt a vírus terjedésének. A fürdő területén tájékoztató anyagokat helyeztek ki; az éttermekben a felszolgálók maszkot, kesztyűt használnak, és minden vendég után fertőtlenítenek, ahogy a fürdőórák és a gyakran használt terek esetében is; sok helyen tettek ki kézfertőtlenítő folyadékot; folyamatosan ellenőrzik a munkatársak egészségi állapotát, és számukra – ahogy kérésre a vendégek számára is – védőfelszereléseket biztosítanak; óránként ellenőrzik a medencék vizének tisztaságát, és korlátozzák a medencék és a szaunák egyidejű befogadóképességét.

Győrfi Pál a strandokon is figyel          

A hangosbemondóknak a vírus elleni védekezésben fontos szerepük van: mindkét szakembertől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a hangszórókon keresztül, folyamatosan tájékoztatják a fürdőzőket a szabályok betartására. Hab a tortán, hogy az Aquaworld-ben ez a járvány alatt nagy népszerűségre szert tett Győrfi Pál hangján történik.

– Tapasztalatunk szerint, a vendégek tudomásul vették a szigorúbb szabályokat és be is tartják azokat, sőt, kifejezetten pozitívan élik meg, hogy kiemelt figyelmet fordítunk a higiéniai szempontok fokozott betartására. Most számunkra is az a legfontosabb, hogy vendégeink érezzék, a fürdőlátogatásuk alkalmával teljes biztonságban érezhetik magukat és a sok hetes bezártság után, egy tökéletes kikapcsolódási lehetőséget tudunk kínálni számukra – tájékoztatott Czinege Szilvia.

Kiss Szabolcs viszont kissé lazulni látja a vendégeket. „A nyitást követő két hétben jellemzően óvatosak voltak a vendégeink, de a tapasztalat az, hogy az idő múlásával, egyre kevesebben tartják be az előírásokat, illetve maguk a kormányzati előírások is lazultak, így a vendégek is ehhez idomulnak”.