Sufni-tuning miatt rángatóznak a 3-as metró szerelvényei
A BKV nem cserélte ki a vonatirányítási rendszert, mert nem akart rá költeni. A Metróért Egyesület elnöke szerint sufni-tuning megoldást választottak a jelenleg is futó metrószerelvényeknél.
Hiába költöttek 225 milliárd forintot a 3-as metró felújítására, napi szinten tapasztalhatnak apróbb bakikat az utasok. A szerelvény néha fékez, és megáll két megálló között, néha rángatózik, és előfordul olyan is, hogy csak félig áll be a megállóba – írja a Népszava.
A lap megtudta: a furcsaságok annak köszönhetők, hogy az Automata Vonatirányítási Rendszert (AVR) nem cserélték ki a legutóbbi felújítás alkalmával. A BKV azért söpörhette le a csere ötletét, mert az 10 milliárd forintba került volna, és nem volt erre pénz. Az üzemeltető tavaly óta igyekszik összehangolni az 1980-as évekbeli technológiát az orosz szerelvényekben lévő fejlesztésekkel, de ez egyelőre nem sikerült.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke elmondta: a leselejtezett, régi szovjet metrószerelvényekből kiszerelték a fedélzeti számítógépeket, és azt szerelték vissza a jelenleg is futó metrókba. A jelenlegi metrók vezérlőszoftverét azonban le kellett butítani ahhoz, hogy kommunikálni tudjon a múlt századi fedélzeti számítógépekkel, ebbe a folyamatba csúszhatott hiba. Bíró szerint sufni-tuning megoldást választottak, de a rendszerek cseréje ma már a duplájába kerülne annak, mint amennyibe a felújítás idején került volna.
Azt a BKV is elismerte a lapnak, hogy vannak „üzemszerű, a biztonságos működést nem befolyásoló zavartatások” a 3-as metrónál, de azt tagadták, hogy a metrók vezérlőszoftverét le kellett volna butítani.