Személyi hitel sorban állás nélkül

HírKlikk 2019. április 15. 17:00 2019. ápr. 15. 17:00

Mindenki számára ismert kellemetlenség a sorban állás. Az idősebb generációk számára egy teljesen természetes kellemetlenség ez, de még a negyvenes korosztály is tisztában van azzal, hogy az élet valamennyi területén, bármilyen ügyet kényszerültünk intézni sorban állni kellett érte. Így volt ez a hivatalokban, a postán, a bankban, a vasútállomás pénztáraiban, a határellenőrzéskor, a zöldségesnél, a piacon, az élelmiszerboltban, a stadion pénztáránál, a színházban és még milliónyi helyet sorolhatnánk, ahol az emberek számára teljesen elfogadott lett a sorban állás.

Természetesen nem véletlen, hogy tudományosan is elemezték a sorban állás problémáját. Különböző elméletek születtek ezzel kapcsolatban. És köszönhetően a nyugati cégek professzionális ügyfélszolgálati módszereinek a helyzet idehaza is javulni kezdett.

A sorban állás klasszikus problémája

Mindenki ismeri azt a helyzetet, amikor például a gyógyszertárban négy pénztár van és valamelyik sorba be kell állni. Természetesen mindig abba a sorba állunk be, amelyikben lesz egy “problémás” vevő, akinél az ügyintézés sokkal hosszabbra nyúlik és az utánunk érkezettek is már rég távoztak a szomszéd sorokból, mi még mindig arra várunk, hogy sorra kerüljünk. Sokkal frusztrálóbb érzés ennél nincs.

Mi erre a megoldás?

Ha valakinek volt lehetősége a kilencvenes években külföldön járni, mondjuk az Egyesült Államokban, tapasztalhatta, hogy a hivatalok nagy részében ezt a problémát úgy oldották meg, hogy egy sorba álltak be az emberek és a végén az éppen szabaddá váló ablakhoz léptek oda ügyintézni. Így igazságossá vált a helyzet, nem volt olyan, aki rosszul vagy jól járt azzal, hogy melyik sort választotta. A feltétele a dolognak az volt, hogy minden ablaknál minden ügytipussal foglalkozzanak.

Az ettől fejlettebb módszer lett később az elektronikus számhúzó rendszerek bevezetése, ami kényelmesebbé tette a várakozást, hiszen nem kellett állva várni a sorunkra, hanem helyet lehetett foglalni az ügyféltérben elhelyezett kényelmes fotelekben.

Az igazi megoldás az internetes vásárlás és bankolás lett

A cikk elején felsorolt esetek közül nagyon soknál az internet oldotta meg a sorban állás problémáját. Onnantól kezdve, hogy online meg lehetett venni egy koncert- vagy színházjegyet, egy vonatjegyet, vagy internetbanking segítségével lehetett átutalásokat kezdeményezni, a sorban állás elvileg sok területen radikálisan lecsökkent. (Persze ez nem teljesen igaz, mert a csökkenő ügyfélforgalom miatt a szolgáltatók az ügyintézők számát is csökkentették, így azok számára, akik még mindig helyben intézik az ügyeiket nem biztos, hogy jelentősen csökkent az ügyintézési idő.)

A legújabb szegmens, melyben kiiktatható a sorban állás

Mostanáig nem volt lehetősége a pénzügyi szolgáltatóknak arra, hogy az ügyfelet annak jelenléte nélkül azonosítsák. Mostantól a jogszabályi háttér változása miatt viszont erre lehetőségük van. Ezért a bankok elkezdték bevezetni azokat a termékeiket, amelyeknél az ügyfél azonosítása online, videón keresztül végzik el. Ezek a termékek pedig az online személyi kölcsönök. Van olyan pénzügyi összehasonlító oldal, amelyik már csak az online ügyintézhető személyi kölcsönökre összpontosít. Az instacash.hu oldalon olyan kölcsönöket találunk, melyeket a bankok honlapján teljesen online formában igényelhetünk, sorban állás nélkül, kényelmesen, akár pár perc alatt.

Forrás: Hírklikk