A szép haj titka

2018. július 9. 22:26

Az egészséges haj a nők egyik legnagyobb fegyvere a hódításban, azonban, ha a padlón, ülésen vagy a kád szűrőjében rendszeresen a kihullott hajcsomók vannak, gyakran taszítóvá is válhat. Hiába a sok drága kencefice, ha étkezéseidre nem figyelsz oda kellőképp, hiszen a gyönyörű haj titka a táplálkozásban rejlik. A szép haj felé vezető úton az első lépés az étkezési szokások megfontolása.

A szakemberek szerint naponta kb. 50-100 hajszál hullása mondható normálisnak. Nem csak a nők, de a férfiak esetében is gyakran előfordul, hogy kétszer, de akár ennek a háromszorosa is kihullik egy-egy nap. Ilyenkor nagyon sokan fordulnak különböző „csodaszerekhez”, amiknek bizony igen borsos áruk van, nem beszélve arról, hogy a legtöbb használata eléggé macerás.

A hajra nagy hatása van a hiányos táplálkozás, hiszen haj egészségéhez sokféle vitaminra van szükség. Mindezeket a vitaminokat gyümölcsök, zöldségek, különféle húsok és gabonafélék fogyasztásával a legcélszerűbb bevinni. A hajhullás, a haj töredezése, gyengesége leküzdhető a szükséges vitaminok és ásványi anyagok optimális mennyiségben történő bevitelével. Az elfogyasztott tápanyagok a vérbe kerülve jutnak el és táplálják a testet, így a hajhagymákat, a hajat is.

Tojás

A haj fő alkotóeleme a keratin fehérje, ezért sok fehérje bevitele szükséges egészségének fenntartásához. A tojás fontos fehérje forrás, magnéziumot, szelént és A vitamint tartalmaz. Mindezek olyan tápanyagok, amelyeknek fontos szerepe van a haj növekedésében és egészségének fennmaradásában.

Zöldségek

Főleg a sötétzöld színű zöldségek segítenek a csodaszép haj megtartásában, mivel sok A- és C-vitamint, vasat és kalciumot tartalmaznak. Két fontos zöldség ezek közül a spenót és a brokkoli.

Lazac

A fehérjében és Omega 3 zsírsavban gazdag lazac nem szabad hiányozzon az asztalodról, mert sok B12 vitamint és vasat is tartalmaz, aminek vérkeringést serkentő hatása segíti a tápanyagok eljutását  a hajhagymákhoz. Amellett, hogy sok fehérjét tartalmaz, a paszulyban sok a kalcium, vas és biotin, amelyek fontos elemek azoknál, akik hajhullásra panaszkodnak.

Dió

A dió olyan élelmiszer, amely elengedhetetlen az egészséges és szép haj megőrzésében, főként gazdag szelén és cink tartalma miatt.

Narancs

Folsavban és C vitaminban gazdag, ezért segíti a kollagén kialakulását, amely nagyon fontos a haj és bőr egészségének helyreállításában.

Teljes kiőrlésű gabona

Cink, vas és B vitamin tartalma miatt fontos az egészséges haj megőrzésében.

Csirkehús

A csirkehús (bármilyen formában) fontos forrása a fehérjének és nagyon egészséges étel, amely az egészséges hajszálakért felelős.

Tejtermékek

A tej és joghurt nagy mennyiségű kalciumot, fehérjét, A vitamint tartalmaz, amely fontos szerepet játszik a haj és fejbőr egészségének megőrzésében.

Víz

Ugyan úgy, mint a bőr esetében is, a víz elengedhetetlen egy szép haj megőrzésénél. Fogyassz naponta legalább 8 – 10 pohár vizet.

Nem csak az étkezés fontos a hajnak, hanem az egészséges táplálkozási szokások is. Korlátozd az alkoholfogyasztást és hagyj fel a dohányzással, hogy csodaszép hajjal büszkélkedhess.

Ha a véred nem tartalmazza elegendő mennyiségben a szükséges tápanyagokat, akkor a hajhagymák sem kapják meg az egészséges állapothoz szükséges tápanyagmennyiséget.