Hallgass zenét sportolás közben!

Foglár Noémi 2019. július 25. 18:55 2019. júl. 25. 18:55

Ennek több előnye is lehet. Egyrészt gyorsabban eltelik az idő, ha kedvenc dalaidat hallgatod mozgás közben, másrészt dupla annyit fogyhatsz, mint zene nélkül.

Sokan azért adják fel idő előtt a rendszeres testmozgás beiktatását az életükbe, mert kényszerűségből fognak bele, és nem élvezik a fizikai megterhelést.

Viszont, ha elkezdsz zenét hallgatni sportolás közben és nem az elvégzett mozdulatokat számolod rendületlenül, megtapasztalhatod a mozgás örömét, majd a hosszú távú előnyeit is. Ha zenére tornázol, állítólag kétszer annyit fogyhatsz, mintha ugyanazt a mozdulatsort csendben végeznéd el.  

A különböző gyakorlatokhoz különböző stílusú zenét válassz! Kezdd lassú, mégis vidám témájú dalokkal. Bemelegítés közben ezek elő fogják segíteni a fájdalmat enyhítő és a kitartást elősegítő endorfinok termelődését.

Majd válts gyorsabb tempójú zenére, például hip-hop-ra! Ha ilyen jellegű zene ütemére kezdesz el tornázni, felgyorsul a vérkeringésed, ezáltal képes leszel tartani a tempót és nem is merülsz ki ideje korán.

A rock zene is segítségedre lehet, ha hallgatása közben súlyzók emelgetésével egy-egy testrészed izmosodására koncentrálsz.

Bármilyen sportot is végzel, utána mindenképpen nyújtsd ki izmaidat! Ehhez a kezdetiekhez hasonló, lassú, mégis jókedvre derítő zenét válassz!

Forrás: Hírklikk