Uzsoki oltópont: csillagos 5-ös

Dr. Dávid Ferenc       2021. március 8. 14:18 2021. márc. 8. 14:18

Több helyen olvastam, hogy az oltópontok előtt kígyózó sorok alakultak ki. Arról is hallottam, hogy adminisztrációs és technikai problémák következtében órákig is elhúzódhatott a vakcinálási folyamat. Akik gyakran olvassák írásaimat, talán észrevették, hogy híve vagyok az éles kritikának, ha valamivel elégedetlen vagyok, akkor a véleményemet nem rejtem véka alá. Ezt az „egyoldalúságomat” szeretném most feloldani és a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében a jó gyakorlatnak is nyilvánosságot szeretnék adni.

1. Március elején a körzeti háziorvosunk (kiváló ember) telefonon jelezte, hogy március 8-án (hétfőn) felvehetem a járvány elleni védőoltást. Anélkül, hogy kérdeztem volna, tájékoztatott, hogy milyen típusú oltásban részesülhetek, amelyet elfogadtam.

2. Hétfőn 10.00 órára szólt a „behívóm”, de fegyelmezett polgárként már 9.40 körül a zuglói Uzsoki kórház Róna utcai II. sz. bejáratánál voltam, és rögtön be is léphettem az intézmény kapuján. Az ott szolgálatot teljesítő fiatal katona fertőtlenítette a kezemet, megmérte a lázamat és eközben arra is ügyelt, hogy ne alakuljon ki tumultuózus jelenet az aulában. Világosan eligazítást adott, mindenkihez volt egy kedves szava.

3. Hamar észrevettem, hogy ez a hétfő délelőtt elsősorban a 65 pluszos korosztályé volt az Uzsoki oltóponton. Nagyon sok volt az olyan 80 körüli személy, akiket gyermekeik kísértek, de láttam egyedül érkező idős embereket is. A Magyar Honvédség katonái (lányok és fiúk) belekaroltak a bizonytalanul mozgó nénikbe, bácsikba, helyükre kísérték őket, és alapos tájékoztatást adtak nekik a tudnivalókról. Mindenkit leültettek a váróhelyiségben, ha kellett kerekes székkel is segítették a rászorultakat. Nem volt kioktató és lekezelő a hangnem, ellenkezőleg: rendkívül udvarias bánásmódban volt részük, részem. Ásványvízzel is szolgáltak annak, aki azt kérte.

4. A kb. egy perces bejelentkezési procedúrát követően. már az elkülönített oltóponton voltam (ha jól láttam, négy üzemelt), ahol fehér ruhás (nem honvédségi állományú), szintén jó modorú egészségügyi személyzet fogadott, és mintegy három percen belül fel is vehettem az oltást.  A szakszerűség és az emberség könnyen megfér egymással.  Sorszámot adtak, amelyen – figyelemmel az oltás utáni kötelező 30 perces megfigyelésre – azt az időpontot tüntették fel, amikor átvehetem a kiállított oltási igazolványt. 10 óra 17 perckor ez megtörtént, 10 óra 20 perckor már nem voltam az épületben. Nagyban gyorsította az eljárást, hogy az internetről is letölthető „hozzájárulási nyilatkozatot” előzetesen pontosan kitöltöttem, tehát semmiféle adategyeztetési macerára nem volt szükség.

Hangsúlyozom, hogy türelmetlen és kritikus szemléletű ember vagyok, de nem tudok (és nem is akarok) mást mondani, mint az igazat: példaértékű, ahogy a Magyar Honvédség katonái és az Uzsoki Kórház dolgozói szolgálatot teljesítenek. Mert szolgálat ez a javából. A professzionális teljesítmény mellé bónuszként kaptuk a kedves szavakat és a biztató mosolyt.  Dicséret a szervezőknek, dicséret a végrehajtásban résztvevő személyeknek!