Miért éri meg a weboldal átvilágítás?

HírKlikk 2019. október 20. 16:20 2019. okt. 20. 16:20

A céges weboldal ma már elengedhetetlen ahhoz, hogy boldogulni tudjunk az üzleti életben. De mit ér egy szép (és drága) oldal, ha az nem termel pénzt? A weboldal átvilágítás kiderítheti, miért nem érkeznek hozzánk új ügyfelek, megrendelések a netről. Megmutatjuk, miért éri meg.

Dehát az én oldalam profi!

“Majdnem félmilliót fizettünk érte!” - a vállalkozások internetes jelenlétét segítő Webrolling ezzel a kifogással találkozik a leggyakrabban, amikor weboldal átvilágítást javasol a cégeknek. Sokan úgy gondolják, a szép, drága és szakember által elkészített oldal garantálja a jó eredményeket. Sajnos ez nem igaz.

A legjobban megépített oldalakról is kiderülhet, hogy:

  • a célközönség nem kedveli, nem tartja praktikusnak.
  • nem azokat az információkat vagy nem ott tartalmazza, ahol arra szükség lenne.
  • elavult, hiszen a trendek gyorsan változnak.


A weboldal átvilágítás sokat tehet azért, hogy észrevegyük az esetleges hibákat és gyenge pontokat. Ezek még a jó minőségű oldalaknál is előfordulhatnak. A webdizájnban a puding próbája az evés: egy weboldal sikere akkor derül ki, ha az már a valódi felhasználók kezében van.

Mit mutat meg a weboldal átvilágítás?

A weboldal átvilágítás számos technikai problémára rávilágíthat. A megfelelő webaudit kideríti, vannak-e olyan hibás kódok, túl nagy méretű képek, videók az oldalon, amelyek lassíthatják az oldalt. Megláthatjuk, kompatibilis-e a lapunk az összes böngészővel, minden funkciója megfelelően működik-e.

A weboldal átvilágítás azt is megmutatja, hogyan viselkednek a felhasználók az oldalunkon. Kiderülhet például az, hogy van-e olyan tartalom, amit nehéz megtalálni az oldalon, esetleg van-e olyan oldal, amelyik jobban érdekli a látogatókat a többinél.

Mi történik az átvilágítás után?

A weboldal átvilágítása után lehetőség van a hibák precíz javítására. Gyakran már önmagában ez eredményes. A gyorsabb, hibátlan oldal jobb helyre kerül a keresőben. Ha sikerül megoldani a kompatibilitás kérdéseket, valószínűleg kevesebb visszaforduló látogatónk lesz.

A felhasználói viselkedés elemzése azt is megmutatja, hol kell átgondolnunk a tartalmi stratégiánkat. Előfordulhat, hogy minden, szerintünk hasznos információ szerepel a weboldalon - csakhogy a felhasználónak ennél több segítségre lenne szüksége. A webanalitika segít, hogy az olvasóink fejével tudjunk gondolkodni.

A weboldal átvilágításával sokat nyerhetünk. A hatékony honlap ügyfelekké és vásárlókká változtatja a látogatókat, így nagyobb forgalmat és több hasznot érhetünk el - akár anélkül is, hogy újabb hirdetésekbe, vagy még fejlettebb honlapba fektetünk. A komplex vizsgálat sok felesleges kiadástól megkímél.