A kormány a Déli Körvasút megépítését sürgeti egy titkos határozatban
Májusban másodszor is elutasította a bíróság az úgynevezett Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, megakasztva ezzel a beruházást, amely ellen helyi civilek és az önkormányzat tiltakozik. A kormány júniusban egy nem nyilvános határozatban kötelezte el magát a körvasút megépítése mellett. Orbán Viktor aláírta a titkos rendeletet.
„A kormány megállapítja, hogy a Budapest–Kelenföld–Ferencváros vasútállomások közötti vasúti fővonal a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Magyarországot érintő vasútvonal-hálózatának egyik legszűkebb keresztmetszete, mely országos vasúthálózat, továbbá Budapest és a fővárosi agglomeráció közlekedése szempontjából kulcsfontosságú, egyúttal elsődleges regionális és országos hálózati szereppel bír” – ez áll többek között abban a 2000-es jelzésű, tehát nem nyilvános, a Szabad Európához kiszivárgott határozatban, amelyet júniusban szignált Orbán Viktor.
A kormány azután döntött a röviden csak Déli Körvasútnak nevezett beruházás melletti szándéka megerősítéséről, hogy előző hónapban, májusban a Fővárosi Törvényszék – január után – másodszor is megsemmisítette a környezetvédelmi engedélyét.
A beruházás azt jelenti, hogy az Újbudán található több száz méter hosszú Hamzsabégi sétány parkjai, kutyafuttatói és játszóterei zöldterületéből jelentős rész eltűnik, és akár ezer fát is kivághatnak. A kormány mindezt a lehető leggyorsabb ütemezéssel kívánja véghez vinni.