A MÁV legkorszerűbb dízeljárművei Székesfehérváron rohadnak
Miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron. A telephelyen javításra várnak az üzemképtelen, korszerűnek számító szerelvények, amelyeket azért nem állítottak még forgalomba, mert a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni.
A járművek üzemképtelenek és egymás alkatrészeiből gyógyulnak. Sok motorvonat valószínűleg azért nem üzemképes, mert a MÁV anyagi forrás hiányában nem tud pótalkatrészt beszerezni a gyártó Siemenstől – írta meg a Toralcar.
A magyar vasút dízel motorvonat-állományának legkorszerűbb tagjai a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok. Miközben a dízeljármű-állomány gerincét továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik adják, a korszerű Desirókra tervezett vonatokat is gyakran a Bz-knek kell pótolnia, mert a Desirók rendelkezésre állása kritikán aluli. Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül. A vonatokon a legváltozatosabb viszonylatok olvashatóak, volt, amelynek utolsó útja Balassagyarmatra vezetett és volt olyan is, amely Szombathelyre tartott.
Több járművet is elkezdtek donornak használni, valahonnan a vezérlőpult, valahonnan teljes forgóváz hiányzik. Az üzemképtelen Desirók hivatalosan javításra várva állnak a fehérvári telephelyen, ám forrásaink szerint a járművek leginkább a többi még működőképes jármű életben tartására szolgálnak. Az udvaron álló járművek javítása nem azért nem lehetséges, mert nincs hozzájuk alkatrész, hanem azért, mert az üzembentartó MÁV-nak nincs elég pénze a cseredarabok megvásárlására.