A PDSZ nem találkozott nemváltó propagandát terjesztő hordákkal az iskolákban
Az érdekvédelmi szervezet tagjai elhűlve értesültek a miniszterelnök szerdán bejelentett népszavazási kérdéseiről, amelyekkel nemváltó műtétektől óvná a gyerekeinket. Nagy Erzsébet döbbenten reagált Orbán lázálmára, ami véleménye szerint egy beteg elme szüleménye, ráadásul lejáratja a népszavazás jogintézményét is.
Nincs köze a gyermekek védelméhez Orbán népszavazási blöffjének, hiszen semmi alapja, de beteges gyűlöletkeltésre alkalmas – reagált megkeresésünkre a PDSZ képviselője. A szervezet nyári táborában sikerült utolérni, ahol sokféle intézményből összegyűltek a pedagógusok és meggyőződéssel közölte, hogy megdöbbenve olvasták a reggeli miniszterelnöki kinyilatkozást. Portálunk kérdésére, hogy miként értelmezik a népszavazás tervezett kérdéseit, megragadta az alkalmat a közvélemény tájékoztatására, miszerint ilyen témákról és ilyen megközelítésben egyetlen közoktatási intézményben sem merül fel semmilyen hasonló, az öt „programpontban” megfogalmazott szándék.
Ha komolyan vennék – amint nem teszik – a miniszterelnök szavait, akkor itt nagyon nagy baj lenne, de mint fogalmazott fel sem merülnek ilyen kérdések, sem szándékok egyetlen magyar közoktatási intézményben sem.
Véleménye szerint mind a Nemzeti Konzultációban megfogalmazott, mind a most meghirdetett népszavazási álkérdések úgy állítják be az iskolákat, mintha a kérdésekben megfogalmazott veszélyek leselkednének a gyerekekre a magyar közoktatási intézményekben és mintha ezek megfékezésére össze kellene fogniuk az embereknek. Az egyetlen adható válasz csak a „nem” lehet, amivel a nép megerősítheti a miniszterelnököt valamiféle harcában, holott vele szemben nincs senki, mert nincs ellenfél – fogalmazott Nagy Erzsébet. Véleményük szerint mindez egy döbbenetes terelés egy egészen más témájú történet kapcsán. Ezt mindenki érzi, de a népszavazási pontok megfogalmazása egy nagyon félresikerült elme alkotása lehet – tette hozzá.
A szerdán reggel bejelentett kérdések, amelyekben többek között az szerepel, hogy „támogatja-e Ön, hogy köznevelési intézményben a szülő hozzájárulása nélkül szexuális irányultságokat bemutató foglalkozást tartsanak; támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyerekek számára nemi átalakító kezeléseket népszerűsítsenek; támogatja-e Ön, hogy kiskorú gyermekek számára is elérhetők legyenek nemi átalakító kezelések” – álláspontjuk szerint sokkal súlyosabb és betegesebb kérdések, mint amit bárki is elképzelhetett. Egyszer sem találkoztak az intézményekben nemi átalakítást propagáló vagy a másságot hirdető aktivistákkal, egyszer sem értesültek a diákoktól a nemük megváltoztatását erőszakoló propagandistákról, sosem hallottak olyan kezdeményezésről, hogy kiskorú gyermekek számára szándékoztak elérhetővé tenni nemi átalakító műtéteket.
Ez már a perverz gondolkodás tárgykörébe tartozik és nem a gyermeknevelésébe – fogalmazott Nagy Erzsébet. Elképesztőnek tartja ezt az összeállítást, ami azt sugallja, mintha bárhol is hasonló veszély fennállna vagy történne bármelyik intézményben, mintha lenne olyan elvetemült és perverz pedagógus, aki ilyen témákat vinne be az iskolákba.
Ezzel szemben, arról van szó a közoktatási intézményekben, hogy bizony vannak olyan fiatalok, akiknek a nemi identitásukhoz köthető problémájuk van, ezzel naponta találkoznak és kötelességük kezelni, segíteni – fogalmazott indulatosan. Olyan tanuló is szép számmal található, akit nem a nemi identitása miatt, de piszkálnak a többiek és az iskolai erőszakot kezelniük kell. Igenis meg kell beszélni azt, hogy mindenféle, akár szexuális jellegű vagy a bőrszín, a világnézeti különbözőség miatti kisebbségben lévőket, a másságot hogyan tudjuk és miként kell kezelni. Meg kell beszélni, hogy lehet az eltérő nézeteket elfogadni, egymáshoz közelíteni, hogy azokból ne az erőszak, hanem az elfogadás következhessen. Ezek nagyon fontos kérdések, amik előkerülnek az iskolákban és szó sincs olyan metódusról, célról vagy szándékról, amit a miniszterelnök meghirdetett. Véleménye szerint mindez azért is döbbenetes, mert ezzel még a népszavazás jogintézményének a lejáratását is eléri. Elképesztőnek tartja, hogy a politikai tereléshez képes felhasználni a gyerekeket a családbarát kormány.
Arra a kérdésére, hogy mindennek ellenére, fenntartják-e továbbra is az edukáció, a felvilágosítás alanyi és alapvetően emberi jogát, a PDSZ képviselője rögtön hozzátette, hogy „és szakmai jogát”. Az iskoláknak ugyanis szakmai feladata nem csak a felvilágosító munka, hanem az iskolai erőszak kezelése is – ez a kettő összefügg. Abszurd példaként hozta fel a pedofil-törvényt, ami úgy is értelmezhető, hogy képzőművészeti, irodalmi és egyéb alkotások elemzésének a tananyagba való beillesztését is megkérdőjelezheti. „Oscar Wilde nem kérdés, hogy tanítandó vagy Arthur Rimbaud vagy Csajkovszkij, esetleg Michelangelo” – illusztrálta egy szemléletes példával. Egy ilyen elképesztően ostobán megfogalmazott törvény pedig akár gátja s lehet annak, hogy az intézményekben pedagógus ne merjen ezzel foglalkozni vagy ha kérdések merülnének fel a gyerekek részéről, akkor megfontolja, hogy mit válaszoljon. Onnantól pedig nagy baj van, ha újra cenzúrázni kell a gondolatainkat.
Ezek a kérdések, ezek a problémák, amiket a pedagógusok meg akarnak oldani. Erre pedig lehetőség akár az is, hogy az iskolák meghívnak olyanokat, akik a témában kompetensek, de ezek nem leszbikus vagy homoszexuális aberrált hordák, akik az iskolákban népszerűsítik a nemi eltévelyedést. Mindezt sokkal inkább a miniszterelnök népszerűsíti, ha népszavazási kérdést csinál az egészből. Ráadásul olyan témákat behozni, mint a nemi átalakítás kérdése a kiskorúaknál, ez az egész nem más, mint egy perverz elme elgondolása, ha azt hiszi, hogy egy iskola ilyesmivel kívánna foglalkozni – nyilatkozta Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének ügyvivője.