Dorosz Dávid kiosztotta Fürjes államtitkárt és Vitézy Dávidot
A főpolgármester-helyettes szerint nem ártana néha kiszállni a hivatali luxusautókból, hogy a kormányfunkcionáriusok rácsodálkozhassanak, miként is működik az élet Budapesten.
„A kormány árnyék-Városházája súlyos valóságérzékelési problémákkal küzd. Fürjes államtitkár legújabb Twitter-bejegyzésében olyan villamosok üzembe állítását követeli, amelyek már közlekednek, utasokat szállítanak a városban, hiszen forgalomba helyezésük a rendes ütemezés szerint történik. Előbb tájékozódni, utána twittelni” – ez lenne a helyes sorrend – ajánlja az államtitkárnak Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes.
Azt tanácsolja Fürjes Balázsnak, hogy néha szálljon ki a hivatali autójából és legalább megtapasztalná, hogy miként élnek az emberek. Így arról is empirikus élményeket gyűjthetne, hogy milyen a tömegközlekedés fejlődése: ennek megsegítésére néhány vonaljegyet is küld a kormány „fővárosfelelősének”.
A pontosság kedvéért, Dorosz Dávid kisegíti az államtitkárt a matematikai tanulmányaiban is és elvégzi a képlet kidolgozását, miszerint nem „vesztegel 8 db” CAF villamos, hanem 8 darab már jár a forgalomban, három levizsgázva vár a hatósági határozatra, hogy forgalomba mehessen, egy pedig az 500 kilométeres próbafutását végzi. Egyben hozzáteszi, hogy „fontos lenne továbbá, hogy államtitkár úr és kormánya ne akadályozza tovább, hogy a főváros újgenerációs trolik és alacsonypadlós villamosok beszerzésével megvalósíthassa az elmúlt évtizedek legnagyobb zöld járműfejlesztését. Egy aláírás kellene, nem több, mielőtt felszáll a villamosra, talán ez ügyben is cselekedhetne.”
Dorosz a kormányzati „árnyék-Városháza” másik tagját, Vitézy Dávidot sem kíméli, aki szerinte nyolc napja hallgat arról, hogy a kormány miért nem engedi Budapestnek, hogy megvegye azokat a villamosokat, amelyekre szerinte is nagy szükség van. A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójaként eközben azt kéri számon, hogy miért nem költenek további közpénzmilliókat arra, hogy a fél évtizede rosszul működő Bubit télen is fenntartsák. A főpolgármester-helyettes szerint számos módon segítik a kerékpározást, de Budapest nem költheti számolatlanul a pénzt, „mint Fürjes Balázs az úszóvébére vagy a Puskás stadionra”.
Dorosz Dávid azt üzeni Vitézynek, hogy a fővárosnak minden fillérre szüksége van a járvány és a kormányzati megszorítások miatt. Természetesen továbbra is szívesen veszik Vitézy Dávid segítségét, hogy a kormány vonja vissza a fővárost és a kerületeket érintő 100 milliárdos elvonást.
Jelenleg azonban az a helyzet, hogy a Vitézy Dávid által kialakított Bubi-rendszerben túl nehéz a bringa és ezt mára nem fedi el a rendszer újszerűsége: „ezt jól mutatta az évről-évre csökkenő felhasználószám, amely ellen semmit nem tett az előző városvezetés – még az applikációt is csak körülményesen lehet használni. Vitézy Dávid és Tarlós többi kinevezettje pedig öt és fél évig képtelen volt megoldani az online bérletvásárlást – ezt az új városvezetés gyorsan megoldotta és jelképes összegűre csökkentette a használat díját. Folytatni kell a Bubi megújítását és az új városvezetés ezen dolgozik. Könnyebb és gyorsabb bringákkal, a közösségi közlekedésbe integrált módon” – zárta Fürjes Balázs államtitkárnak és Vitézy Dávid közlekedéspolitikusnak szánt közérdekű üzenetét Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes.