Ellátás nélkül Dubajban hagyott több tucat magyar utast a Wizz Air
Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben, miután a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas rekedt ellátás nélkül a Közel-Keleten – közölte a hivatal.
A közlemény szerint a hivatal kivizsgálja, hogy a légitársaság eleget tett-e a nemzetközi és uniós előírásokban foglalt tájékoztatási és segítségnyújtási kötelezettségének, biztosította-e az utasokat megillető ellátást, szállást, alternatív eljutást és kompenzációt.
A kormányhivatal vizsgálata során zéró toleranciát alkalmaz minden, az utasjogokat sértő magatartással szemben. Amennyiben a jogsértés megállapítást nyer, a légitársasággal szemben a lehető legszigorúbb bírságot szabják ki, amelynek mértéke elérheti a 650 millió forintot is – áll a közleményben.
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy nemzetközi légitársaság ilyen mértékben semmibe vegye a magyar állampolgárok jogait és biztonságát" – olvasható a közleményben. Hozzátették: legyen egyszer és mindenkorra világos: nem engedjük meg, hogy egyetlen szolgáltató semmibe vegye a magyar állampolgárok méltóságát, biztonságát és jogait – akár itthon, akár külföldön történik mulasztás. Minden rendelkezésre álló eszközzel fellépünk azokkal szemben, akik megszegik a szabályokat és cserben hagyják az embereket – közölte a kormányhivatal.
A Wizz Air hétfőn jelentette be, hogy leállította minden közel-keleti járatát a közel-keleti helyzet további eszkalálódása és újabb légtérzárak miatt. A társaság azonnali hatállyal minden, a térségbe tartó járatát visszafordította vagy kitérő repülőtérre irányította. A hétfői, Budapestről Dubajba tartó járat Rijádban szállt le.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról, és mindenben együttműködik a hatóságokkal – közölte a Wizz Air Magyarország az MTI-vel, reagálva Budapest Főváros Kormányhivatalának eljárására.
A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
A Wizz Air közleménye szerint a térségben minden légitársaságot és repülőteret érintett a feszült helyzet, amely miatt Katar és az Egyesült Arab Emírségek lezárta a légteret. Ekkor az utasfelvétel már elkezdődött, többeket a terminálból kellett kikísérni.
Hozzátették, hogy a járattörlésről mindenkit értesítettek, majd saját költségen szállodai szobát foglaltak nekik. A légitársaság most felméri, hányan akarnak más járatokkal hazajutni, ennek a költségét szintén a Wizz Air fogja fizetni. Ügyfélszolgálatuk a részletekről telefonon és elektronikus levélben fogja keresni az érintetteket – olvasható a közleményben.