Frekvenciapályázat: hiánypótlást kér a Klubrádiótól a médiatanács

HírKlikk 2020. december 28. 14:11 2020. dec. 28. 14:11

Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Budapest 92,9 MHz frekvenciára vonatkozó pályázat alaki vizsgálata után a médiatanács, míg a másik két pályázó ajánlatát érvénytelennek minősítette – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel.

A közleményben azt írták, hogy a médiatanács a Közösségi Rádiózásért Egyesület és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. ajánlatát minősítette alakilag érvénytelennek.

A testület múlt heti ülésén hozott döntése alapján, a Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt eljárás nyertese az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A tanács elvégezte a Győr 96,4 MHz körzeti és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Katolikus Rádió Zrt.-t.

A testület tájékoztatása szerint a Mária Rádió Cegléd szolgáltatójára 150 ezer forint bírságot rótt ki, amiért egy vizsgált szeptemberi-októberi adáshéten kevesebb szöveget és saját, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé, viszont több zenét sugárzott a szerződéses vállalásaihoz képest. Az FM90 Campus Rádió szolgáltatójára 80 ezer forint bírságot rótt ki a testület, amiért egy vizsgált szeptemberi adáshéten kevesebb kisebbségi és közszolgálati műsort és több ismétlést sugárzott a szerződésében rögzítettéknél, továbbá amiért a közszolgálati műsorszámainak időtartama nem érte el a médiatörvényben meghatározott heti teljes műsoridő kétharmadát sem.

A médiatanács múlt heti ülésén tárgyalta a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) kórházakban ápolt gyerekekért szervezett jótékonysági kampányának hatáselemzését.

Mint írták, novemberben az egyesület mind a hatvanhat tagja csatlakozott egy okoseszközökre szóló adománygyűjtéshez, hogy a kórházban ápolt gyermekek számára megkönnyítsék a kapcsolattartást szeretteikkel a járványhelyzet karácsonyi időszakában. Az elemzés kimutatta, hogy az adománygyűjtésben résztvevő rádiók a 18 évnél idősebbek több mint harmadát elérték, sőt – mivel a hírt más médiumok is átvették –, a kampányzárás után még tovább emelkedett az akció ismertsége – olvasható a közleményben.

Forrás: MTI