Lázár János a Margit hídon vallotta be, hogy számos eretnek gondolata van
Parlamenti napokon, ha késő estébe nyúlik az ülésezés, Lázár János már nem indul haza Hódmezővásárhelyre, Budapesten éjszakázik, orvosai tanácsára gyalog megy Budáról a Parlamentbe – írja a Blikk.
A lapnak séta közben az építési és közlekedési miniszter azt mondta, derékfájós, ha teheti, napi öt-hat kilométert gyalogol, de a fővárosban nem biciklizik, mert „itt túl nagy a forgalom" – írja a beszélgetést szemléző 24.hu.
Hódmezővásárhelyen igen, ott jó a kerékpárút-hálózat. A fővárosi utak túl szűkek, hogy legyen rajtuk villamos, troli, busz, autó, gyalogos, roller, kerékpár, teszi hozzá Lázár János.
„A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek."
Noha a jobboldal elutasítja, eretnek gondolatnak tartja a dugódíjat, ő megoldásnak tartaná Budapesten, amit így magyaráz.
„Számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem."
Hódmezővásárhelyről Budapestre vonattal ritkán jár, autót használ, de fia sokat vonatozik, sokszor mesél is. A MÁV-ból naprakésznek tartja magát. Nagyra becsüli az ott dolgozó 57 ezer ember munkáját, a kirúgott vezetők miatt nem aggódik.
„Politikai vezetőből, cégvezetőből mindig van. Az a kérdés, mozdonyvezető van-e."
Azt mondja, hogy az őt többször bíráló Vitézy Dávid kritikáira azért nem reagál, mert nem akar beleszólni a budapesti főpolgármester-választásba.
Az interjúban szóba kerül a vasúti hálózat fejlesztése, a vasútvonalak esetleges magánkézbe adása, a közösségi közlekedés ára, a bezárt vasútvonalak felülvizsgálata, a magas benzinár, a rezsicsökkentés.
Sajnálja, hogy Csák János nem tudott együtt dolgozni L. Simon Lászlóval, akit kiváló embernek nevez, de megérti minisztertársa indoklását. Érdemben ebben az ügyben nem tud állást foglalni, mert nem látta a nemzetközi sajtófotó-kiállítást, nem tudja, való-e gyereknek.