Milliókból illatosították az új belvárosi sportközpontot
Öt milliárd forintért húzták fel a V30 Belvárosi Sportközpontot. Még arra is volt gondjuk, hogy illatmarketinget vessenek be a megfizethetetlenül drága létesítmény népszerűbbé tételére.
Hivatalosan szeptember közepén nyitotta meg kapuit V30 Belvárosi Sportközpont néven az V. kerületi önkormányzat luxus wellness és fitness központja. A beruházásra 5 milliárd, a környék rendbetételére is több mint félmilliárd forintot fordítottak. A szolgáltatások közül talán az úszás még megfizethető, mert az egy alkalomra szóló – 100 percre érvényes – belépő mindössze 2000 forint, de aztán elszabadulnak az árak, a bérletek már durva százezrekbe kerülnek.
Hogy mennyire nem a kis jövedelmű belvárosiaknak készült a sportközpont, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az V. kerületi önkormányzat szerződéslistáján található egy egészen érdekes tétel: „Illatosító készülék, illatpatron vásárlása, telepítési díj V30 Belvárosi Sportközpont részére”. Ezt a szerződést kötötte Belváros-Lipótváros önkormányzata az Aromamedia Kft-vel és az a számla kiállítása után nyolc nappal hozzá is jutott a 6 578 250 Ft+ áfához.
Mi értelme milliókat eltapsolni szagosításra? Erre a cég azt mondja, illatmarketing. „Az összes érzékelhető hatás közül az illat idézi fel leginkább az emlékeket, mivel szaglásunk igen szorosan kötődik a memóriánkhoz. Az illatok asszociációkat váltanak ki és tudat alatt is kötődést teremtenek, így kiválóan alkalmasak a kommunikációs célú felhasználásra. Az illat számára a levegő, mint kommunikációs csatorna és médiafelület – szemben a többi felülettel – nem telített és nem zavarja más tényező. A vásárlók kedvelik az illatosított környezetet, több időt töltenek el benne, így megnő az esély az értékesítésre és növekedhet a forgalom" – írja az illatmarketingről a cég.
Budapesten először a Gattyán György-féle Il Bacio di Stile nevű, azóta bezárt luxusáruház miatt borult parfümfelhőbe az Andrássy út eleje. Az is beszédes, hogy az önkormányzat illlatárusának milyen referenciái vannak a honlapján. Videóiból kiderül, hogy ők illatosítják az 5 csillagos Corinthia Hotel Budapestet, egy belvárosi haléttermet, illetve a Thomas Breitling luxus ruhamárka budapesti üzletét. Érdemes még megjegyezni, hogy a V30 Belvárosi Sportközpont néhány ezer forinttal ugyan, de az illatosításnál kevesebb pénzt költött életmentő berendezésre (erre 6,4 millió, míg szagosításra 6,5 millió jutott).