Vesszőfutás megtudni, rajta vagy-e az oltási regisztrációs listán
Napok óta tele van az internet a kaotikus oltási történetekkel, ám kevesebb szó esik arról, hogy milyen erőfeszítéseket kell annak tennie, aki két hónapja – annak rendje, s módja szerint – regisztrált a szükséges oldalon, de se kép, se hang a hivatalos „szervektől”, s ezért ha oltást akar, hát kénytelen lépni. A vesszőfutás lépései: 15+73 (!) sikertelen telefonhívás a háziorvosnak; 9 sikertelen hívás a regisztrációs felületen megadott szám(ok)ra; 3 hívás után hárítás egy másik hivatalos számon; e-mailes információkérésre automatikus egyenválasz. A kért információ sehol. Ám van bónusz: egy újabb – elvben lehetetlen – sikeres regisztráció.
„Köszönjük, hogy megkeresésével a Koronavírus Ügyfélszolgálatához fordult.
Válaszunkig szíves türelmét kérjük....Érdeklődni folyamatban lévő megkeresésével kapcsolatban a levél tárgyában szereplő azonosító számra .....való hivatkozással van lehetősége.” – Többnapos munkával ezt az egyetlen visszajelzést sikerült kapnom a hivatalos helyről a koronavírus ellenes oltás regisztrációmmal kapcsolatban. Itt a kör bezárult, várom az ígért információt, mégpedig a következőkre: „Hosszú hetekkel ezelőtt regisztráltam a Covid19 oltásra, semmi visszajelzést nem kaptam azóta sem. Az általában használt e-mail címemről ugyanakkor nem engedi, hogy regisztráljak, mondván, arról már történt regisztráció. Szeretném tudni, hogy regisztrációm célba ért-e vagy sem. És azt is szeretném tudni, hogy mikor? (Ugyanis egy másik címről pár perccel ezelőtt ismét regisztráltam – azaz engedte a regisztráció, úgyhogy vélelmezem, korábban nem rögzítette a rendszer, ami megmagyarázná, hogy miért maradtam eddig ki az oltásból)”.
Ez az egyetlen – ez sem érdemi – reakció, amit több napig tartó próbálkozásaim eredményeként kaptam a hivatalos szervektől, pedig csak arra az egyszerű kérdésre kerestem – és keresem továbbra is – a választ, vajon a január eleji regisztrációm sikeres volt-e, s rajta vagyok-e az oltásra várók listáján.
Komoly – időt, energiát és idegrendszert felőrlő – folyamat (ezidáig) utolsó állomása volt a fent idézett e-mail a vakcinainfo oldalon megadott e-mail címre. Íme a folyamat állomásai:
Első lépés
Kutakodási kísérlet a háziorvosnál, vajon fent vagyok-e a listán, még ha nem is kerültem sorra?
1. nap: 4 egymást követő hívás, folyamatos foglalt jelzéssel – utána 11 „nem kapcsolható” hívás,
2. nap: 72 egymást követő hívás, folyamatos foglalt jelzéssel – a 73. hívás kicseng, 30 csengetés után bont a vonal.
Második lépés
A több helyen megadott 80 277 456-os telefonszám (azzal, hogy „ha probléma lépett fel, lépjen kapcsolatba velünk”) hívása
4. azzal a bemondással azonnal bontott hívás: „tájékoztatjuk, hogy minden ügyintézőnk foglalt, hívását ismételje meg később”.
5. hívás (már este) kicseng, élő (hang alapján rezignált fiatal) férfi válaszol: „nem tudnak arról információt adni, hogy rajta vagyok-e a listán, forduljak a kérdésemmel a
Belügyminisztériumhoz”.
Ezzel eltelt a péntek délután és este.
Eljött a szombat.
Harmadik lépés
A megadott 1818-as telefonszám hívása
8 sikertelen kísérlet után kapcsol a telefon, s ekkor derül ki, hogy a koronavírussal kapcsolatosan egyetlen témakörben kínálnak felvilágosítást, az pedig a ”Covid19 oltásról kapott SMS egyeztetése”.
Negyedik lépés
A hivatalosan megadott (koronavirus@1818) e-mail címre küldött levél
E-mailre küldött levélre a válasz 1 percen belül megjön, de korai az öröm, a tartalma csupán egy automatikus befogadó üzenet.
Azóta eltelt több mint négy nap, válasz sehol.