Bankfüggetlen POS terminál üzemeltetése több telephelyen: kihívások és megoldások

(X) 2025. július 29. 19:00 2025. júl. 29. 19:00

Azzal már egyre többen tisztában vannak, hogy milyen előnyei vannak egy bankfüggetlen szolgáltató választásának. De akkor milyen kihívásokra kell választ találni, ha több telephelyen kell POS terminált telepíteni?

A Novopayment bankfüggetlen POS terminálok esetében erre is van lehetőség. Szakembereink segítenek a teljes folyamat megtervezésében és műszaki kivitelezésben egyaránt.

 

Bankfüggetlen POS terminál előnyei

A POS terminállal már bizonyára mindenki találkozott – hiszen a legtöbben már bankkártyával fizetünk, ahol csak lehet. A terminál az az eszköz, amelyhez hozzá kell tartani a bankkártyát fizetéskor.

Akkor bankfüggetlen a POS terminál, ha nem kötődik egyetlen bankhoz sem, és lehetővé teszi, hogy bármelyik banknál vezetett vállalkozói számlára fogadni tudja a fizetéseket. Ez azt jelenti, hogy nem kell új bankszámlát nyitnod vagy bankot váltanod a terminál szerződés megkötéséhez, annak használatához.

A kártyás fizetések mára alapvető elvárássá váltak a vásárlók részéről. Ha egy vállalkozás több telephelyet is fenntart – legyen az üzlet, étterem vagy szolgáltatási egység –, kulcsfontosságú, hogy a POS (Point of Sale) terminálok mindenhol gördülékenyen és biztonságosan működjenek.

Az egyik fontos kérdés, hogy az egyes telephelyek külön cégként vagy egyazon vállalkozás neve alatt működnek-e. Ez különösen franchise vagy azonos márkanév alatt működő, de az adott egységet külön vállalkozásként működtető cégek esetében lehet lényeges. Ez ugyanis befolyásolja a POS terminálhoz kapcsolódó szerződéses viszonyokat, a tranzakciók könyvelését, valamint a felhasznált bankszámlákat, amelyekre a forgalom érkezik. Ha nem egy cégen belül működik több egység, akkor külön POS-szerződésre lesz szükség.

A terminál szolgáltatóknál – így a bankfüggetlen POS terminálok esetében is – lehetőség van arra, hogy egyetlen fiók alatt több terminált regisztrálhass. Ez egyszerűsíti az adminisztrációt (pl. központi riportolás), a számlázást és a karbantartási ügyintézést is.

Fontos azonban az ügymenet szempontjából, hogy minden eszközt egyedi azonosítóval láss el annak érdekében, hogy a forgalmi adatok telephely szerint is követhetőek legyenek. A POS terminál szolgáltató exportálható CSV vagy Excel fájlokat is biztosít a forgalmi adatok nyilvántartása. Ez fontos, mivel egyszerűen lehet integrálni például a könyvelő szoftverekbe. Arra is figyelj, hogy minden POS-terminálnak szüksége van stabil internetkapcsolatra, áramellátásra, és pénztárgép-összeköttetésre is (NAV-adatszolgáltatás).

Több telephely esetén hasznos lehet a mobil POS-eszközök használata is, amelyek beépített SIM-kártyával működnek. Ez nem is lehet kérdés a mozgóárusítás, futárok vagy taxi társaságok esetében.

Mindenképpen ajánlott a fizetési rendszer kialakítása előtt egyeztetni a könyvelőddel és még szerződéskötés előtt minden részkérdésben konzultálni a POS-szolgáltatóddal is. Olyan fizetési megoldást kell kiépítened, amely megfelel az adózási és a nálatok kialakított működési elvárásoknak.

Biztonságos használat és ügyfélélmény

Több telephelyes működés esetén különösen fontos a központi ellenőrzés megszervezése, megfelelő belső szabályzatok elkészítése és az oktatás megszervezése. Minél több a munkatárs, alkalmazott, annál nagyobb figyelmet kell fordítani a POS terminálok, pénztárgépek működtetésének a folyamatos képzésére, hiszen a váratlan helyzetek csak akkor váratlanok, ha nem vagy rájuk kellően felkészülve.

A legtöbb POS fizetési rendszer több felhasználói jogosultságot is kezel, valós idejű ellenőrzést tesz lehetővé és akár egy mobilról is hozzáférhető riportfelületet kínál.

További lehetőségeket kínálnak az olyan megoldások, mint a virtuális terminál, QR-kódos fizetés, online fizetési megoldások webáruházak számára. Neked kell átlátnod, hogy a vállalkozásod számára melyik megoldás – azok milyen kombinációja – jelentheti a legjobb választást a működtetés és az ügyfelek oldaláról egyaránt nézve.

Az utóbbi időkben már nem kell nagyon hangsúlyozni az ügyfélélmény jelentőségét egy vállalkozás életében, hiszen már mindenki számára egyértelmű, hogy a siker jelentős mértékben ezen múlik. A gyorsaság, egyszerű ügyintézés, fennakadásmentes és a vevő igényeit szem előtt tartó alaptevékenységet hasonlóan kiváló fizetési megoldással kell tovább javítani.

A csalások gyors terjedése egyre óvatosabbá teszi a vásárlókat, így például az online fizetés biztonsága egy webáruház életében meghatározó jelentőségű. Ezt a vásárlónak is látnia kell és választási lehetőséget kell számára biztosítani: milyen módon szeretne fizetni, melyiket tartja biztonságosnak és kényelmesnek egyszerre.

A több telephelyes POS-üzemeltetés sikere az átláthatóságon, a technikai megbízhatóságon és a jó szolgáltatói háttéren múlik. Egy jól megválasztott rendszer egyszerre támogatja a vásárlói élményt, a könyvelést és az operatív vezetés igényeit egyaránt.

Bankfüggetlen POS terminál üzemeltetése több telephelyen. Telepítési feltételek és díjtételek. Bankfüggetlen kártyaterminál előnyei. A mobil POS-eszközök használata is megfelelő lehet.