Bankfüggetlen POS terminál üzemeltetése több telephelyen: kihívások és megoldások
Azzal már egyre többen tisztában vannak, hogy milyen előnyei vannak egy bankfüggetlen szolgáltató választásának. De akkor milyen kihívásokra kell választ találni, ha több telephelyen kell POS terminált telepíteni?
A Novopayment bankfüggetlen POS terminálok esetében erre is van lehetőség. Szakembereink segítenek a teljes folyamat megtervezésében és műszaki kivitelezésben egyaránt.
Bankfüggetlen POS terminál előnyei
A POS terminállal már bizonyára mindenki találkozott – hiszen a legtöbben már bankkártyával fizetünk, ahol csak lehet. A terminál az az eszköz, amelyhez hozzá kell tartani a bankkártyát fizetéskor.
Akkor bankfüggetlen a POS terminál, ha nem kötődik egyetlen bankhoz sem, és lehetővé teszi, hogy bármelyik banknál vezetett vállalkozói számlára fogadni tudja a fizetéseket. Ez azt jelenti, hogy nem kell új bankszámlát nyitnod vagy bankot váltanod a terminál szerződés megkötéséhez, annak használatához.
A kártyás fizetések mára alapvető elvárássá váltak a vásárlók részéről. Ha egy vállalkozás több telephelyet is fenntart – legyen az üzlet, étterem vagy szolgáltatási egység –, kulcsfontosságú, hogy a POS (Point of Sale) terminálok mindenhol gördülékenyen és biztonságosan működjenek.
Az egyik fontos kérdés, hogy az egyes telephelyek külön cégként vagy egyazon vállalkozás neve alatt működnek-e. Ez különösen franchise vagy azonos márkanév alatt működő, de az adott egységet külön vállalkozásként működtető cégek esetében lehet lényeges. Ez ugyanis befolyásolja a POS terminálhoz kapcsolódó szerződéses viszonyokat, a tranzakciók könyvelését, valamint a felhasznált bankszámlákat, amelyekre a forgalom érkezik. Ha nem egy cégen belül működik több egység, akkor külön POS-szerződésre lesz szükség.
A terminál szolgáltatóknál – így a bankfüggetlen POS terminálok esetében is – lehetőség van arra, hogy egyetlen fiók alatt több terminált regisztrálhass. Ez egyszerűsíti az adminisztrációt (pl. központi riportolás), a számlázást és a karbantartási ügyintézést is.
Fontos azonban az ügymenet szempontjából, hogy minden eszközt egyedi azonosítóval láss el annak érdekében, hogy a forgalmi adatok telephely szerint is követhetőek legyenek. A POS terminál szolgáltató exportálható CSV vagy Excel fájlokat is biztosít a forgalmi adatok nyilvántartása. Ez fontos, mivel egyszerűen lehet integrálni például a könyvelő szoftverekbe. Arra is figyelj, hogy minden POS-terminálnak szüksége van stabil internetkapcsolatra, áramellátásra, és pénztárgép-összeköttetésre is (NAV-adatszolgáltatás).
Több telephely esetén hasznos lehet a mobil POS-eszközök használata is, amelyek beépített SIM-kártyával működnek. Ez nem is lehet kérdés a mozgóárusítás, futárok vagy taxi társaságok esetében.
Mindenképpen ajánlott a fizetési rendszer kialakítása előtt egyeztetni a könyvelőddel és még szerződéskötés előtt minden részkérdésben konzultálni a POS-szolgáltatóddal is. Olyan fizetési megoldást kell kiépítened, amely megfelel az adózási és a nálatok kialakított működési elvárásoknak.
Biztonságos használat és ügyfélélmény
Több telephelyes működés esetén különösen fontos a központi ellenőrzés megszervezése, megfelelő belső szabályzatok elkészítése és az oktatás megszervezése. Minél több a munkatárs, alkalmazott, annál nagyobb figyelmet kell fordítani a POS terminálok, pénztárgépek működtetésének a folyamatos képzésére, hiszen a váratlan helyzetek csak akkor váratlanok, ha nem vagy rájuk kellően felkészülve.
A legtöbb POS fizetési rendszer több felhasználói jogosultságot is kezel, valós idejű ellenőrzést tesz lehetővé és akár egy mobilról is hozzáférhető riportfelületet kínál.
További lehetőségeket kínálnak az olyan megoldások, mint a virtuális terminál, QR-kódos fizetés, online fizetési megoldások webáruházak számára. Neked kell átlátnod, hogy a vállalkozásod számára melyik megoldás – azok milyen kombinációja – jelentheti a legjobb választást a működtetés és az ügyfelek oldaláról egyaránt nézve.
Az utóbbi időkben már nem kell nagyon hangsúlyozni az ügyfélélmény jelentőségét egy vállalkozás életében, hiszen már mindenki számára egyértelmű, hogy a siker jelentős mértékben ezen múlik. A gyorsaság, egyszerű ügyintézés, fennakadásmentes és a vevő igényeit szem előtt tartó alaptevékenységet hasonlóan kiváló fizetési megoldással kell tovább javítani.
A csalások gyors terjedése egyre óvatosabbá teszi a vásárlókat, így például az online fizetés biztonsága egy webáruház életében meghatározó jelentőségű. Ezt a vásárlónak is látnia kell és választási lehetőséget kell számára biztosítani: milyen módon szeretne fizetni, melyiket tartja biztonságosnak és kényelmesnek egyszerre.
A több telephelyes POS-üzemeltetés sikere az átláthatóságon, a technikai megbízhatóságon és a jó szolgáltatói háttéren múlik. Egy jól megválasztott rendszer egyszerre támogatja a vásárlói élményt, a könyvelést és az operatív vezetés igényeit egyaránt.
Bankfüggetlen POS terminál üzemeltetése több telephelyen. Telepítési feltételek és díjtételek. Bankfüggetlen kártyaterminál előnyei. A mobil POS-eszközök használata is megfelelő lehet.