A közmédia feljelent

2019. április 22. 14:15

A GroenLinks holland baloldali párt nemrégiben egy kampányvideót tett közzé „The Sargentini Report: A European struggle for democracy in Hungary" címmel. Az MTVA erre reagálva közölte, hogy feljelenti Judith Sargentini pártját. Mint közleményükben írják, „a felvételen ismeretlenek forrás feltüntetése, írásbeli szerződés alapján adott felhasználási engedély, valamint felhasználási díj megfizetése nélkül használtak fel több, az MTVA archívumába tartozó, szerzői jog által védett videoanyagot.” Az MTVA nem a kampányvideó tartalmával vitatkozik, nem az igazságtartalmát vonja kétségbe, hanem azon vannak kiakadva, hogy nem kértek engedélyt a felvételek közléséért, és nem is fizettek azokért.

Nem ártana, ha az MTVA kissé szerényebb lenne, különös tekintettel arra a körülményre, hogy jogkövetésben, mondjuk így, nem ők az etalon.

Kezdve azzal, hogy az intézmény élén Papp Dániel személyében egy olyan személy áll, akinek bírósági papírja van arról, hogy hírhamisító. A történet a 2010-es évek elejére nyúlik vissza, amikor nevezett személy és társai az Európai Parlamentben a Fidesz politikájának egyik fő kritikusával, Daniel Cohn-Bendittel készítettek interjút, melyben azt a látszatot keltették, mintha az egykori 68-as diákvezér megfutamodott volna a kérdéseik elől.

Mint utóbb kiderült, Papp Dániel és jogkövető társai meglehetősen inkorrekt módon vágták meg a felvételt. Cohn-Bendit ugyanis fél órán keresztül válaszolt a kérdésekre, s csak azt követően – az előre megbeszélt időpontban - távozott. Papp Dániel és társai ebből csupán annyit érzékeltettek a magyar nézőkkel, hogy az Orbán Viktor fejét az Európai Parlamentben lekiabáló Cohn-Bendit elmenekült a kérdéseik elől.

Papp Dánielt az eset után nem rúgták ki, nem tiltották el az újságírói szakma gyakorlásától - ennek épp az ellenkezője történt. Előléptették, s masírozott fölfelé a ranglétrán. Mostanra egészen a vezérigazgatóságig vitte, egy olya intézmény élére repítette a párthűség, amely évente közel 100 milliárd forintból működik.

Ennyi pénzt kap az MTVA a magyar adófizetőktől. Ezt a pénzt azért adjuk oda nekik - nem önként persze. és nem dalolva, hanem a megkérdezésünk nélkül utalják nekik – hogy a lehető legjobb minőségben végezzék el a rájuk bízott feladatot. Ez a feladat pedig a következő: tájékoztatni a magyar embereket (adófizetőket) arról, ami Magyarországon és a világban történik. Hitelesen, pártatlanul, pontosan.

Az MTVA ezt a feladatát nem látja el. Fölveszi a pénzt, mint a csaló mesterember, ám a munkát csapnivaló minőségben végzi el. Nem azt mutatja meg, nem arról beszél, ami van, hanem azt, amit a gazda láttatni szeretne. Vagyis, Orbán Viktor és a Fidesz érdekeit képviseli az MTVA, nem a sokat hivatkozott magyar emberekét.

Ettől függetlenül ebben a konkrét ügyben akár még igazuk is lehet, és az sem kizárt, hogy egyszer, valamikor megnyerik a pert. Nem tudjuk, hogy így lesz-e, de ezt az opciót sem zárnánk ki. Ha így történik, az egyben azt is jelenti, hogy a magyar adófizetőktől kapott milliárdok mellé újabb pénz áll a házhoz. Aprópénz lesz ez a többihez képest, de az eddigiek alapján feltételezhetjük, hogy ezt az összeget is arra költik majd, amire a többit: hamis híresztelések terjesztésére.  

Szerző: Föld S. Péter