Autómentes jövőt képzel a Körútnak és a Rákóczi útnak Vitézy Dávid
„Amikor a Rákóczi út vagy a Nagykörút jövőjéről gondolkodunk, látjuk a sorban bezárt kirakatokat, érdemes odafigyelni, mi történik a világ nagyvárosaiban – még ha egy az egyben nyilván egyik külföldi példa se illeszthető Budapestre” – fogalmaz Vitézy Dávid a közösség oldalán.
A fővárosi képviselő szerint a nemzetközi trendeknek megfelelően, a történelmi kereskedelmi főtengelyeken egyre vonzóbb sétálási, autó nélküli belvárosi bevásárlási lehetőségek lennének kívánatosak. New York és London terveit hozta szóba.
New York-kal kapcsolatban azzal példálózott, hogy a világhírű Fifth Avenue-n kettővel kevesebb sáv lesz (5 helyett 3, marad egyirányú az út), dupla széles járdákat, új fasorokat alakítanak ki utcabútorokkal. A valódi városi séták reneszánszát mutatja, hogy az utca üzlettulajdonosai is beszállnak az elmúlt 200 év legnagyobb rekonstrukciójába, ami 350 millió dollárba (kb. 129 milliárd forintba) kerül a közművek rekonstrukciójával és áthelyezésével együtt – a számla nagy részét azért persze a városi költségvetés fizeti. Az a vélemény, hogy az internetes vásárlók általában nem városon belüli cégektől rendelnek, az utcai kiskereskedelem, és az üzlethelyiségek felértékelődése révén megnövekvő helyi adókból öt év alatt megtérül a beruházás.
Londonban pedig néhány hete jelentette be a főpolgármester, hogy a belváros legforgalmasabb bevásárlóutcáját, az Oxford Streetet sétálóutcává alakítanák át, és se a buszok, se a taxik nem közlekedhetnének rajta. Az átalakítás érdekében az utca közterületeinek fejlesztésére és későbbi hasznosítására külön városfejlesztő társaságot hoz létre London, ebbe a főváros mellett az érintett kerületek és a nagyobb környékbeli ingatlantulajdonosok és kereskedők is beszállnak, így „itt is üzleti alapú intézményes együttműködés jön létre a környék boltjai, áruházai és a közterületek fejlesztése között”.