Az oroszok miatt nem vehették meg Orbánék a spanyol vagongyárat
A madridi Talgo vagongyár a spanyol Sidenor acélvállalat ajánlatát tanulmányozza, miután visszautasította a Ganz-Mávag vezette magyar konzorcium 619 milliós vételi ajánlatát.
A Financial Times emlékeztet arra, hogy a magyar vevő kikosarazása mögött a spanyol kormány állt, amely nem szerette volna, ha illetéktelen (oroszbarát) kézbe jut a technológia, amely lehetővé teszi, hogy a vasúti kocsik simán közlekedjenek széles nyomtávon is. Spanyolország ugyanis Ukrajnában szán nagy szerepet ezeknek a járműveknek.
Ezzel újabb viszály keletkezett az illiberális magyar kabinettel. A pórul járt kérő először jogi lépéseket helyezett kilátásba, de a jelek szerint azért már nem annyira harcias. Az állam ugyanis a minap nagyjából annyival csökkentette a kisebbik partner, a Corvinus anyagi forrásait, mint amennyit az a maga részéről fizetett volna a Talgóért.
Ugyanakkor a Sidenor idáig nem volt jelent a vasúti járművek gyártásában és nem világos, miként tudná enyhíteni a potenciális partnernél jelentkező kapacitásgondokat. Megrendelés ugyanis van bőven, csak a cég nem tudja azokat hiánytalanul teljesíteni.
(A Financial Times cikke csak előfizetőknek olvasható.)