Bohóc Hírlap

HírKlikk 2019. október 17. 15:17 2019. okt. 17. 15:17

„Akár a több tíz millió forintot is elérheti a fővárosi ellenzéki összefogás online kampányhadjáratának költsége – mondta lapunknak Boros Bánk Levente, a Médianéző Központ (MK) igazgatója. Bár a helyhatósági választásokon az indulók és az őket jelölő pártok nem részesültek saját jogon állami támogatásban, látva Karácsonyék kampányát, fel kell tennünk az alábbi kérdéseket. A budapesti ellenzéki összefogás mennyit költött hirdetésekre? Miből finanszírozták a leendő polgármester kampányát? Kérdéseinket elküldtük a Karácsony mögé beálló pártoknak, lapzártánkig azonban nem érkezett válasz” – így füstölög a Magyar Hírlap (MH). Segítsünk a „kiváló” újságnak:

- Az együttműködő ellenzéki pártok – bármennyire meglepő – tudták, hogy ebben az évben uniós és önkormányzati választások lesznek, ezért az idei költségvetési előirányzatukban kiemelt tételként szerepelt a két voksolás financiális hátterének biztosítása. Azt nem mondom, hogy „fürödtek” a pénzben (erről az Állami Számvevőszék előre gondoskodott), de racionális költséggazdálkodással és vélhetően esetenként akár hitelfelvétellel is biztosíthatták az anyagi hátteret.

- Miután óriásplakáthoz és a közszolgálatinak gúnyolt intézményekhez (rádió,tv) nem volt hozzáférésük, teljesen érthető, hogy az online térben próbáltak kapcsolatot építeni a polgárokkal. Ehhez nem kellett hatósági engedély, nem kellett a hatalom által kézben tartott állami és önkormányzati vállalatok beleegyezése. Az ellenzéki kampányolók nem koslattak el nem érhető médiafelületek után, beérték azzal az eszközzel, ami (még) nem a hatalom parancsai szerint működik.

- Itt jelzem, hogy az újabban oknyomozó profilt is felmutató és elfogultan kormánypárti Magyar Hírlap 2014 óta nem auditáltatja magát, ebben az utolsó évben 8 ezer példányszámban fogyott. Ma ennél vélhetően kevesebb. Hogy ki tartja el az MH-s társulatot? Megmondom: 2017-ben az állami reklámköltésből 637 millió forintot kaptak a túléléshez. Üzleti filozófiájuk igen egyszerű: nem olvasó kell, hanem pénz! De még jobb, ha közpénz!

- A szórólapok, kiadványok tekintetében is hátrányból indultak az együttműködő ellenzékiek, de aktivistáik sokaságának lelkes tevékenysége – a fővárosban is – meghozta a sikert. Esetükben nem merült fel személyi költség (megbízási díj), mivel önként és fizetség nélkül dolgoztak Budapest egész területén. A kormányzó párt utcai brigádjai szintén ingyen dolgoztak?

- Érdekes módon a Médianéző Központ igazgatóját és a Magyar Hírlapot egyáltalán nem érdekli, hogy brutális kormányzati háttérrel kampányoló FIDESZ-es jelöltek „futtatása” mennyibe került. A kormányzó párt ifjúsági fiókjának (FIDELITAS) tagjai, hol motorcsónakkal cirkáltak a Dunán, hol pedig zeneszolgáltató teherautóval zavarták a köznyugalmat és durván sértegették az összellenzéki jelöltet. Vajon erre honnan volt fedezet? És mibe került az a budapesti gigaplakát kampány, amely azt sugallta, hogy: „biztos kezekben a város” illetve „Budapest nem fordulhat vissza”. Emlékezetem szerint nem Karácsony Gergely arcát láttam ezeken a hatalmas transzparenseken!

Az elmúlt hetekben autókon, táblákon, hirdetőoszlopokon és molinókon olvashattuk, a pénzzel alaposan kitömött FIDELITAS lejárató szándékú és otromba szlogenjét: „Budapest nem cirkusz!” 2019. október 13-tól valóban nem az!