Egy bank már kártalanította az AppStore-incidensben érintett ügyfeleit
A Gránit Banknál a hivatalos közlemény szerint megérkeztek a visszatérítések a jogosulatlan AppStore terhelések miatt érintettek számlájára. Hírek szerint az OTP ügyfelei is folyamatosan megkapják a jogosulatlanul levont összegeket.
Korábban a Magyar Nemzeti Bank az ügyfelek haladéktalan kártalanítására szólította fel a bankokat, miután az Apple Pay váratlanul és indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott.
A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárdos értékben. Az MNB információi szerint a technikai probléma csak ekkor állt fent, a pénteki újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.
Az MNB tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését már megkezdte. A jegybank kifogásolta a pénzintézetek panaszkezelési gyakorlatát, és elfogadhatatlannak tartja az ügyfelek Apple felé terelését.
A Gránit Bank közleményében azt írta, hogy párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében. Azonnal letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot, és az incidens éjjelén sms-ben figyelmeztette mobil alkalmazással rendelkező ügyfeleit, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitjét. A Gránit Bank ügyfelei ugyanis a mobil bankhoz tartozó applikációban egy mozdulattal átállíthatják kártyáik ATM-, POS- és online limitjét külön-külön. A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban húszszorosára nőtt a limit beállítások száma.
Vasárnap meg is érkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján. Információink szerint az OTP is megkezdte az ügyfelei kártalanítását.
A Revolut regionális csapata közleményben tudatta, hogy ők is észlelték a magyar Apple Store-felhasználóknál előforduló problémákat. Korlátozott számú Revolut-ügyfelet is érintett ez a működési zavar, amelyet iparági szinten azonosítottak Magyarországon – fogalmaztak, és hozzátették: helyi csapatuk azon van, hogy az érintettekkel együttműködve, a vitás tételeket haladéktalanul rendezzék, majd visszafizessék az összegeket a károsult ügyfeleknek.