Egy bank már kártalanította az AppStore-incidensben érintett ügyfeleit

HírKlikk 2024. június 30. 15:50 2024. jún. 30. 15:50

A Gránit Banknál a hivatalos közlemény szerint megérkeztek a visszatérítések a jogosulatlan AppStore terhelések miatt érintettek számlájára. Hírek szerint az OTP ügyfelei is folyamatosan megkapják a jogosulatlanul levont összegeket.

Korábban a Magyar Nemzeti Bank az ügyfelek haladéktalan kártalanítására szólította fel a bankokat, miután  az Apple Pay váratlanul és indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott.

 A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárdos értékben. Az MNB információi szerint a technikai probléma csak ekkor állt fent, a pénteki újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.

Az MNB tudomása szerint az Apple a hibás terhelések összegének visszaküldését már megkezdte. A jegybank kifogásolta a pénzintézetek panaszkezelési gyakorlatát, és elfogadhatatlannak tartja az ügyfelek Apple felé terelését.  

A Gránit Bank közleményében azt írta, hogy párhuzamosan több intézkedést tett ügyfelei pénzének biztonsága érdekében. Azonnal letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot, és az incidens éjjelén sms-ben figyelmeztette mobil alkalmazással rendelkező ügyfeleit, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitjét. A Gránit Bank ügyfelei ugyanis a mobil bankhoz tartozó applikációban egy mozdulattal átállíthatják kártyáik ATM-, POS- és online limitjét külön-külön. A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban húszszorosára nőtt a limit beállítások száma.

Vasárnap meg is érkeztek a jóváírások az Apple-től, amelyek meg is jelentek a károsult ügyfelek számláján. Információink szerint az OTP is megkezdte az ügyfelei kártalanítását. 

A Revolut regionális csapata közleményben tudatta, hogy ők is észlelték a magyar Apple Store-felhasználóknál előforduló problémákat. Korlátozott számú Revolut-ügyfelet is érintett ez a működési zavar, amelyet iparági szinten azonosítottak Magyarországon – fogalmaztak, és hozzátették: helyi csapatuk azon van, hogy az érintettekkel együttműködve, a vitás tételeket haladéktalanul rendezzék, majd visszafizessék az összegeket a károsult ügyfeleknek.

 

Forrás: MTI/Hírklikk


Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom