Fél éve nem küld gázszámlát egy szállodatulajdonosnak az MVM

HírKlikk 2024. május 12. 12:00 2024. máj. 12. 12:00

2023. októbere óta nem küld gázszámlát a családi tulajdonban lévő székesfehérvári Szárcsa Hotel tulajdonosának az MVM, ezzel pedig egyre több problémát okoznak a szálloda vezetőjének.

Ritter Judit a 24.hu-nak elmondta, hogy a 33 éve üzemelő, közel 300 fős családi étteremük, illetve 45 szobás szállodájuk évente mintegy 30 millió forintot költ a gázra. Viszont az új gázévben egyetlen számlát sem kaptak, így csak megtippelni tudják, hogy mekkora összeg lehet a havi számlájuk.

Egyelőre csak annyit tudnak tenni, hogy minden hónapban félretesznek bizonyos összeget, és bíznak abban, hogy ez elegendő lesz majd a költségek fedezésére. A legnagyobb probléma ezzel az, hogy így nem tudnak évet zárni, az áfát visszaigényelni, és nem tudnak tervezni sem. 

A szállodavezető rendszeresen érdeklődik az MVM-nél a számlákkal kapcsolatban, de válaszokat általában csak hetekkel később kap, és ezek sem megnyugtatók. Tavaly decemberben például ezt írták neki: „A 2023. október 1-jével induló versenypiaci szerződés teljesítése alapján esedékes első, októberi számlájuk kiállítása hosszabb időt vesz igénybe, emiatt türelmüket kérjük. Az elmúlt hónapban zártuk le az előző gázévet, illetve állítottuk be ügyfeleink számára az új számlázási adatokat, ami jelentős többletadminisztrációval jár. Jelenleg intenzíven – munkaidőn túl is – zajlik a tarifaváltások és a beérkezett szerződések feldolgozása. A feltorlódott munkákat kollégáink rövidesen feldolgozzák, és Önök hamarosan kézhez kapják az új szerződés alapján kiállított első számlájukat.”

Hogy az MVM „rövidesen” és „hamarosan” alatt mit ért, azt nem tudni, de tény: december óta már eltelt több mint négy hónap, és számlát még nem küldtek. 

A lap először április elején érdeklődött az MVM-nél, a többi között arra voltak kíváncsiak, mennyire egyedi a fent részletezett eset, hány üzleti ügyfelüket érinti a probléma.

Válaszukban azt írták, hogy az MVM Next néhány üzleti ügyfele „csúszást tapasztalhatott” a számlázásban a megnövekedett ügyfélszám következtében. Hozzátették: a feltorlódott munkákat még a tavalyi év során feldolgozták, „így ki nem küldött számla már csak kivételes, egyedi esetben fordulhat elő”. Az MVM azt is írta, hogy amennyiben üzleti ügyfeleik ilyen problémát tapasztalnak, akkor forduljanak szerződéses kapcsolattartójukhoz. Ritter Judit szerint ezzel sincsenek sokkal beljebb, miután a kapcsolattartója sem tud semmit tenni, csak konstatálja a problémát.

Egy hete újabb levelet írt a portál az MVM sajtóosztályának, de erre már nem kaptak választ.

Forrás: 24.hu