Így sulykolta a Fidesz-média Karácsony alkalmatlanságát

HírKlikk 2019. november 11. 14:39 2019. nov. 11. 14:39

Az Euronews és a Mérték Médiaelemző Műhely kutatása 5 kormányközeli médium cikkeit vizsgálta meg az önkormányzati választási kampány utolsó 30 napjában. Az alkalmatlan szó csaknem 500-szor szerepelt a választásokról szóló cikkekben.

Az Euronews és a Mérték Médiaelemző Műhely elemzése ugyan csak öt kormányközeli kiadványt vizsgált, a 888-at, az Origót, a Hirado.hu-t, a Magyar Nemzet Online-t és a BAMA-át, mégis legkevesebb 26 olyan cikket talált, amely szóról szóra megegyező tartalommal jelent meg legalább három felületen – így a magánkiadó által működtetett lapokon és az ezektől elvileg független, közszolgálatinak nevezett televízió site-ján is.

A központosított erő a budapesti főpolgármester-választás kampányában is megjelent. A kormánypárt által támogatott Tarlós István és az ellenzék közös jelöltje, Karácsony Gergely versenyében a Fidesz az alkalmasságot tette kulcskérdéssé, folyamatosan alkalmatlannak minősítve az ellenzéki jelöltet.

Az egyik leglátogatottabb magyar oldal, az Origo például a vizsgált harminc nap alatt 151 cikket közölt a választásról, és ezekben 166 alkalommal használta az alkalmatlan szót Karácsony Gergelyre, míg az elvileg közszolgálati Hirado.hu választási cikkeiben 108-szor szerepelt a kifejezés. Eközben Tarlós Istvánnal összefüggésben a tapasztalatot és az alkalmasságot sulykolták.

- Azt látjuk, hogy volt egy teljesen következetes használata ezeknek a kifejezéseknek. Tehát az a központi akarat, hogy márpedig ugyanazokat a szavakat a lehető legtöbbször kell megjeleníteni, teljes mértékben átment ezen a médián - mondta Polyák Gábor, az elemzést készítő Mérték Médiaelemző Műhely kutatója.

Forrás: Hírklikk