Jönnek a digitális ártáblák
Megelégelte a hibákat a magyar Lidl – megszünteti az árcédulákat. Az itthon piacvezető boltlánc így szűrné ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben téves árakat és hibás akciókat tüntessenek fel az üzletekben.
A Világgazdaságnak a Lidl Magyarország azzal magyarázta a lépést, hogy törekszik az innovációra és az esetleges hibák elkerülésére. A digitális ártáblák a várakozások szerint lehetővé teszik az akciók és egyéb információk valós idejű módosítását. Vagyis elméletileg így kiszűrik annak a lehetőségét, hogy a jövőben téves árakat és hibás akciókat tüntessenek fel az üzletekben. Az újítással egyidejűleg megszűnik az új árak kinyomtatásának és az üzletekben való elhelyezésének folyamata.
A Lidl bejelentésének voltak előjelei. Portugália összes Lidl-egysége így 108 tonna papír felhasználása alól mentesül, ami átszámítva 1485 fa kivágását teszi fölöslegessé. A portugál menetrend szerint 2024 első fél évében minden Lidl-bolt átáll a digitális ártáblás rendszerre.
A papír árcímkékhez képest a digitális megoldás lehetővé teszi az árak és információk szinte valós idejű módosítását, ezzel pedig optimalizálja a bolti folyamatokat.