Kovács Ákos nem osztozik
Orbán Viktor udvari költője a dalszerzés helyett inkább a nárcisztikus önzést fejlesztette művészi fokra. Családban marad.
Kovács Ákos főállású sámán és rendszerközeli vállalkozó nem pusztán cuki dalszövegeivel operál, melyekről leginkább az a hallgató benyomása, hogy az ifjú költő egész éjjel Ady, Weöres és Pilinszky köteteit olvasta, hogy aztán másnap ráspeedezzen, és úgy próbálja rímekbe szedve felidézni, ami fejében a versekből megmaradt. Míg Geszti Péter különleges képessége mindig is az volt, hogy nagy és könnyed nyelvi virtuozitással szedte rímekbe a semmit, addig Kovács Ákos dagályos nyelvi képeivel és filléres pózaival feneketlen mélységet demonstrálva teszi ugyanezt. Csakhogy míg Geszti Péter büszke erre, s marketingügynökséget alapoz rá, addig Kovács Ákosnak ez a legféltettebb titka.
Az egyik révületből a másik közbeszerzésbe eső táltos ezúttal váratlan húzással hívta fel magára a figyelmet: könnyűzenei vállalkozásába felvette Anna nevű lányát. A népnemzeti kurzus udvari dalnokának esze ágában sincs lemondani a bulvárenergiáról – miért is tenné, hisz lányának szép hangja van, az emberek pedig imádják a cukiságot. Egy autonóm művésznek ez persze bizonyára kevés volna, ahol azonban a tartalom soha nem számított, még jól is jön egy kis apa-lánya élmény.
Meg is érkezett az első közös klip, melyben Ákos és Anna együtt adják elő az Elhiszem címú dalt – csak azon akadtam fenn, hogy bár ketten éneklik, a YouTube-videó címében mindössze Kovács Ákos keresztneve szerepel. Ez eléggé szokatlan, de gondoltam, hősünk praxisában nem egyedülálló, ezért megnéztem a kilenc éve készült Érintő című duettjének videóját – a dal címe előtt ott is Kovács Ákos művészneve szerepel, a cím után azonban zárójelben megjelenik, hogy a duettet Janicsák Vecával adja elő. Bár Kovács Ákos nárcizmusa nem tette lehetővé, hogy Janicsákot előadóként nevezze meg, de legalább hajlandó volt volt feltüntetni a címben társának nevét.
Kovács Ákos lányának, Őri-Kovács Annának ennyi sem jár. Annak ellenére sem, hogy nem pusztán előadja apja szövegét, hanem a zenét is ő szerezte, s még gitáron is játszik a felvételen. A cím nem hagy kétséget: Anna vagy nincs, vagy Ákoson belül van. E művelet vagy Kovács Ákos mértéktelen önimádatára, vagy a gyermeke iránti durván elnyomó viszonyára utal – de leginkább mindkettőre: Kovács Ákos a saját lányával képtelen megosztani a rá harminc éve ömlő reflektor fényét. Gyermekét minden jel szerint a tartozékának tekinti. Hisz a dalok címében gitárjának típusát sem tünteti fel.