Közel ötödével nőtt a K&H Bank nyeresége

HírKlikk 2025. február 25. 06:30 2025. feb. 25. 06:30

Tavaly a K&H Bank adózás utáni eredménye 18 százalékos emelkedéssel elérte a 129 milliárd forintot, ezzel a KBC csoporton belül a harmadik legjobb teljesítményt érte el – jelentette be Peter Roebben, a K&H csoport vezérigazgatója, sajtótájékoztatón Budapesten.

A kormányzati intézkedések – extraprofitadó, bankadó és a kamatstop – tavaly 42 milliárd forinttal rontották az eredményt, az előző évi 59,2 milliárd forint után – emelte ki.

A banki ügyfélszám 2024 végére meghaladta az egymilliót, ami éves szinten 5 százalékos növekedés, és a digitális innovációban is élen jár a bank, tízből nyolc ügyfél digitálisan aktív.

Peter Roebben elmondta: a K&H a magyar zöld finanszírozási piac egyik vezető szereplője és a pénzintézet továbbra is prioritásnak tekinti működésében a fenntarthatósági szempontokat.

A lakossági és vállalati zöldhitel kihelyezésben egyaránt 20-20 százalékos részesedéssel rendelkezik a pénzintézet, a vállalati szegmensben 128 milliárd forintos kihelyezett hitelállománnyal.

Tavaly 12 milliárd forint zöldlakáshitelt folyósítottak, ami a teljes kihelyezés 6 százaléka, a teljes zöldlakáshitel volumen 48 milliárd forintra nőtt – tette hozzá. A megtakarításokban lévő ügyfélvagyon több mint fele felelős befektetési alapokban koncentrálódik. Az új casco-biztosításokon belül az elektromos autók aránya 25, a lízingszerződésben a zöld járműveké 19 százalék – tájékoztatott.

Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője elmondta: az extraprofitadó tavaly 21,0 milliárd forintra csökkent az előző évi 33,4 milliárd forint után a megemelkedett állampapír-vásárlások miatt.

A működési bevételek tavaly 10 százalékkal 353 milliárd forintra, a működési költségek 13 százalékkal 206 milliárd forintra nőttek.

A hitelállomány 9 százalékos bővüléssel 3089 milliárd forintot ért el, és az új hitelek volumene 560 milliárd forintot tett ki. A vállalati hitelállomány 13 százalékkal, a lakossági 7 százalékkal bővült, mindkét szegmens növekedése a banki átlag felett alakult – ismertette.

A lakáshitelek volumene 123 százalékkal emelkedett, a babaváró hitelek igénylőire vonatkozó életkor-követelmények szigorítása ellenére, a folyósítások volumene 4 százalékkal nőtt.

Az ügyfélbetétek állománya 7 százalékkal haladta meg a 2023 évit, és megközelítette a 4 ezer milliárd forintot, a befektetési alapokban kezelt vagyon 31 százalékkal 1773 milliárd forintra, az állampapír-állomány pedig 42 százalékkal 1427 milliárd forintra bővült.

Közel 290 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket a Széchenyi Kártya programban tavaly, míg a lízingportfólió meghaladta a 100 milliárd forintot, az új kihelyezések volumene elérte a 42 milliárd forintot.

A K&H Bank nettó kamatbevétele 12 százalékkal 221 milliárd forintra, a nettó díj és jutalékbevételek pedig 18 százalékkal 105 milliárd forintra nőttek 2024-ben. A nem teljesítő hitelek aránya 1,1 százalékra esett vissza a 2023-as 1,9 százalékról, a bank tőkearányos megtérülési rátája (ROE) 20,8 százalékra csökkent az előző évi 22,3 százalék után.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója arról tájékoztatott, hogy a nettó nyereség 4,2 milliárd forint lett – az előző évi 1,1 milliárd forint után az extraprofitadó és a költségek jelentős növekedése ellenére. A kormányzati intézkedések hatása 6,6 milliárd forintot jelentett tavaly, amely 1,1 milliárd forinttal haladja meg a 2023 évit.

A nem-életbiztosítási terület díjbevétele 10 százalékkal emelkedett 74,9 milliárd forintra, és minden üzletág tartós növekedést mutatott. Az életbiztosítás szegmens díjbevétele a piaci átlag feletti növekedéssel, 14 százalékkal 18,9 milliárd forintra nőtt. A K&H Biztosító piaci részesedése a két üzletágban 7, illetve 3,6 százalékos volt 2024 végén.

Nik Vincke elmondta, a K&H piaci részesedése a gyorsan növekvő nyugdíjbiztosítási üzletágban 2024 harmadik negyedévének végén 7,0 százalékra emelkedett, az összesített növekedés öt év alatt 20 százalékos volt.

Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője ismertetése szerint az aktív mobilbank használó ügyfelek száma 770 ezerre növekedett 2024 végére. Az új lakossági számlák 60 százalékát online nyitják és a rendszeres befektetések közel felét mobilbankon keresztül indították.

A K&H elsőként digitalizálta a SZÉP kártyát, továbbá mind az 550 ATM használható NFC-vel, vagyis a készpénzes tranzakciók bankkártya nélkül, mobillal is végrehajthatók. A tájékoztatás szerint minden ötödik új nyugdíjbiztosítást mobilon kötötték az ügyfelek és majdnem minden KGFB-szerződést digitálisan kötöttek meg tavaly – mondta.

A K&H visszapénz szolgáltatásra több mint 200 ezer ügyfél regisztrált eddig.

Egy év alatt több mint 1,25 millió beszélgetést indítottak a K&H ügyfelei a Kate nevű, mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenssel, amely már több mint 320 funkcióval rendelkezik. A lakossági ügyfelek már több mint 80 százaléka, a kkv-ügyfelek több mint negyede használta a szolgáltatást, míg a mobilbanki ügyfelek 12 százaléka rendszeresen Kate-tel bankol.

A K&H több mint 3800 munkatársat foglalkoztat, 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten mintegy 1,6 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat.

A bank saját tőkéje 720 milliárd forint, mérlegfőösszege 6054 milliárd forint volt 2024 végén, ezzel az OTP Bank és az MBH Bank után a K&H Bank a harmadik legnagyobb pénzintézet Magyarországon.

A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2023. szeptember 18-i adása itt nézhető meg: