Még nem tudja az IKEA, hogy mit lép jövőre Magyarországon

HírKlikk 2021. július 31. 20:30 2021. júl. 31. 20:30

A jövő évtől kevesebb terméket érhetnek majd el a magyar vásárlók, viszont azok nagyobb készlettel lesznek jelen a magyar boltokban – tájékoztatta a Pénzcentrumot az IKEA Magyarország. A pontos tervekről a svéd lakberendezési-lánc csak annyit mondott: jelenleg még korai megmondani, egy adott piacra vagy régióra vonatkozóan ez pontosan milyen hatással lesz.

Bombaként robbant a német sajtóértesülés, hogy az IKEA-nak akkora problémái vannak globálisan egyes termékkategóriák szállítmányozásával, hogy 2022-től jócskán meg kell vágniuk a kínálatukat Európában és az USA-ban. Hiába kötött le ugyanis idén a svéd lakberendezési áruházlánc tíz százalékkal nagyobb nemzetközi szállítási kapacitást, ez sem bizonyult elégnek: a boltok nem tudják megfelelően rövid határidőn belül átadni a megrendelt termékeket, és emiatt több lett a vásárlói panasz – vázolta a hátteret a Pénzcentrum.

Európában különösen azokkal a cikkekkel van probléma, amelyek részben vagy egészben a Távol-Keletről érkeznek. Ezek aránya körülbelül 30 százalék, és a gyártásukat nem tudják Európába helyezni. A minőségi kiszolgálás fenntartásának így egyetlen módja az, ha az áruválasztékot csökkentik, és ezt 2022-től meg is lépik.

A német lap szerint Európában öt százalékos lesz a kényszerű vágás, vagyis a 12 ezer darabos átlagos kínálatból kiindulva, 600 termék forgalmazása szűnik meg. S hogy mi lesz Magyarországon?

A Pénzcentrum megkeresésére az IKEA emlékeztetett arra, hogy az áruházlánc már korábban tett lépéseket, hogy a vásárlói számára biztosítsák a termékek elérhetőségét. A többi között saját konténereket vásároltak és extra hajókat béreltek. Ez némileg javított a helyzeten, de még további lehetőségeket is vizsgálnak.

A Pénzcentrum kérdésére az IKEA jelezte, az ázsiai csendes-óceáni térségből korlátozott az ellátás, emiatt pedig priorizálniuk kell a legrelevánsabb termékeiket. Ez pedig a gyakorlatban kevésbé széles körű és kisebb mélységű választékot jelent Európában és Észak-Amerikában, viszont érzékelhetően magasabb áruházi és online termékelérhetőséget.

Ami Magyarországot illeti, a jövő évtől kevesebb terméket érhetnek majd el a magyar vásárlók, viszont azok nagyobb készlettel lesznek jelen a magyar boltokban. A pontos tervekről a azonban egyelőre nem tudtak beszámolni.

Forrás: Hírklikk