Négy fővárosi és három vidéki beruházás is ugrik
A négy fővárosi beruházást a rendeletben nem nevezik nevén, azokat csak egy másik kormányrendelet mellékletének alpontjaiként adják meg.
A fővárosi új Duna-híd megépítése mellett több külső körvasúti megállóhely és a Dél Budai Centrum vasúti közlekedésének fejlesztését is jegelné az a jogszabálytervezet, amelyet a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium hozott nyilvánosságra. Ezek közül a fejlesztések közül kettő még szerepelt Lázár János listáján, ami a folytatandó fővárosi beruházásokat sorolta fel.
A társadalmi egyeztetésre küldött jogszabálytervezetek között jelent meg az Egyes fejlesztésekről szóló kormányrendeletek hatályon kívül helyezése című kormányrendelet tervezete. Az Építési és Közlekedési Minisztérium július 20-ig várja az észrevételeket a szövegről.
A tervezet négy fővárosi és három vidéki beruházást venne ki a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások közül.
A következőket:
A Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése.
A Budapest, külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva (40a) megállóhely kiépítése, fejlesztése.
Új Duna-híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra előkészítés Budapesten.
Dél Budai Centrum (DBC) megközelíthetőségének fejlesztése.
Ezek közül az első kettő az országos vasúti közlekedési projektek, a másik kettő a helyi közúti közlekedési projektek közé tartozik.
A Galvani hídról sokat vitatkoztak a szakemberek, volt, aki szükségesnek, volt, aki feleslegesnek tartotta – emlékeztet a Telex.
A most megjelent tervezet emellett három vidéki beruházást is felfüggesztene, ezek a következők:
a debreceni velodrom,
a Hortobágyi Deportálások Emlékhelye,
a Recski Nemzeti Emlékpark fejlesztése.
Az indok most is a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése.