Nem lehet tudni, mit csinált a Magyar Honvédség repülője Afrikában
Afrika felett kikapcsolták a jeladóját és három teljes napon át a nyilvános repüléskövető oldalakon nem volt látható a honvédség Airbus A-319 gépe.
A 24.hu sikertelenül próbálta megtudni a Honvédelmi Minisztériumtól, milyen feladatra küldték a repülőt, és hogy az akció összefüggésben volt-e a magyar katonák tervezett csádi bevetésével.
A 605-ös Airbus, amelyet gyakran használ külföldi útjain Szijjártó Péter külügyminiszter is, június 5-én este indult útnak a kecskeméti katonai repülőtérről, és Afrika felé vette az irányt. A gép Tuniszban landolt, ahonnan hamarosan továbbindult déli irányba. A 140 utas befogadására alkalmas gép Tunézia légterében 10 ezer méter fölötti magasságban repült, amikor éjfél előtt eltűnt a nyilvános repüléskövető oldalakról. Minden bizonnyal kikapcsolták a gép jeladóit, mert három napig nem bukkant fel a radaron, nem volt követhető, hogy merre jár.
A gép csak szombaton este tűnt fel újra, Tunézia déli határvidékéről egyenesen a kecskeméti bázisra tért vissza.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón újságírói kérdésre azt mondta: a magyar katonák csádi kiküldetésével kapcsolatban nincs még meg a pontos menetrend, hozzátette viszont, hogy a kormány célja továbbra is az, hogy legyen csádi misszió.
Januárban derült ki, hogy Orbán Viktor miniszterelnök fia, Orbán Gáspár Szalay-Bobrovniczky Kristóf kabinetjében éppen ennek a missziónak az előkészítésén dolgozott. Tavaly decemberben nagyfokú titoktartás közepette Szijjártó Péter külügyminiszter delegációjának tagjaként ott volt a csádi elnök palotájában lefolytatott tárgyalásokon is.