Ősz elejére finanszírozhatatlanná válhat a MÁV működése

HírKlikk 2022. szeptember 1. 19:07 2022. szept. 1. 19:07

A MÁV a szakminisztérium segítségét kérte az együtt akár 200 milliárd forintot is elérő idei és 2023-as többletkiadása forrásának előteremtéséhez a Világgazdaság meg nem erősített értesülése szerint. Az állami társaság terhei elsősorban a megugrott áramárak miatt nőttek, de más kiadásai is emelkedtek, most pedig még a sztrájkhelyzetet is kezelnie kell.

Elsősorban az elszabadult energiaárak állítják olyan nehézségek elé a MÁV-ot, amelyet aligha tud leküzdeni – írja a vg.hu.

Bár a társaság már a tavalyi tervezés során kalkulált az áram- és üzemanyagköltségei növekedésével, a tényadatok minden korábbi prognózisnál drasztikusabb emelkedést mutatnak. A lap úgy tudja, hogy a személyszállító leányvállalat, a MÁV-Start első féléves tényleges energiaköltsége közel a négyszerese volt az egy évvel korábbinak.

A vasúttársaság gondjait tetézik a járványhelyzet mérséklődő, de mindmáig érezhető hatásai a bevételekben és a védekezési ráfordításokban, vagy az elhúzódó háború miatt gyarapodó kamatterhek is.

További bizonytalanságot hoz a rendszerbe a mozdonyvezetők sztrájkkezdeményezése, a szakszervezet a munkabeszüntetéssel a tavalyi infláció hatásait ellentételező béremelést próbál kikényszeríteni.

Tavaly még nyereséges volt a MÁV Zrt. és három nagy leányvállalata is. A csoport akkor még kezelte a koronavírus-járvány és az üzleti környezet okozta nehézségeket, de 2021-ben is jócskán támaszkodott az állami segítségre.

 

 

Forrás: Világgazdaság


Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom