Újabb mobilszolgáltatás szűnik meg Magyarországon

HírKlikk 2021. október 21. 05:30 2021. okt. 21. 05:30

Az év végén megszűnik a Magyar Telekom és a MOL közt létrejött, márkázott mobilszolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés, ezzel a Lidl-hez kötődő Blue Mobile után újabb, harmadik félhez köthető mobilszolgáltatás szűnik meg Magyarországon.

December 31-ével lejár a Magyar Telekom és a MOL közt 2013-ban létrejött, márkázott mobilszolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés, ezzel rövid időn belül két hasonló konstrukció is kikopik a piacról. A HWSW emlékeztet, hogy a Lidl diszkontlánccal kötött szerződést sem hosszabbították meg a felek, így a Blue Mobile tarifákra november 1-jétől már nem lehet szerződni.

A Telekom és a MOL által biztosított MOL Mobile csomagok kivezetése ugyanakkor sokkal kellemetlenebb hatással járhat, ez esetben ugyanis a Telekom weboldalán található tájékoztató szerint mindenképpen újra kell szerződniük az ügyfeleknek, ráadásul ezt csak személyesen lehet megtenni, valamelyik Telekom üzletben. Aki december 31-ig nem vált át valamelyik, értékesítés alatt álló Domino díjcsomagra, annak kikapcsolja a szolgáltatását a Telekom.

A MOL Mobile megszűnésével gyakorlatilag az összes márkázott mobilszolgáltatás megszűnik hazánkban. Ez a konstrukció az előző évtized elején élte virágkorát, amikor szinte mindegyik hazai mobilcég összeállt valamilyen partnerrel a piacszerzés reményében.

A Blue Mobile és a MOL Mobile mellett ilyen konstrukció volt a Telenor-háttérrel rendelkező Red Bull Mobile és a Vodafone-hoz kötődő Postafon vagy akár a TESCO Mobile, mely a legmerészebb próbálkozás volt mind közül, hiszen a szolgáltatást a Vodafone és a TESCO vegyesvállalata üzemeltette, az előfizetők pedig saját előhívószámot is kaphattak a hasonló megoldások közül akkor egyedüliként Magyarországon.